spelat in

Det är lördag och det är en bra lördag. Den har inletts med att jag spelade in en egen låt tillsammans med en grymt duktig pianist i min klass. Vi blev inspelade av några elever som går en distanskurs i musikproduktion och kommer hit med jämna mellanrum för att träna på vår studio. Jag hade halvt skrivit färdigt en liten jazzgrej och tog tillfället i akt att göra den klar och ställa upp med den när jag hörde att det behövdes inspelningsobjekt. Det är jättekul att göra något av sitt egenskrivna material! Jag behöver dessutom öva mig på att bli inspelad, höra min egen röst och kunna prestera i skarpt läge. Det blir mindre dramatiskt för varje gång man gör det. Jag ser fram emot att det färdigmixade resultatet ska dimpa ner i brevlådan så fort som möjligt.
Idag/kväll/natt är det årets Kulturnatt och vi ska lyssna på lite musik. Tyvärr hinner man inte med allt som händer ikväll för det händer alldeles galet mycket. Men några klasskompisar ska spela blues och det vill vi ju inte missa! Jag har sett fram emot en skön kväll. Dessvärre ska morgondagen ägnas enkom åt plugg men det tar vi då.
Jag har haft möte med en av yogainstruktörerna på mitt nya "jobb" och hon gav mig tips och råd och några häften om att instruera som jag ska läsa igenom. Sedan kan jag ha min första klass i stort sett när jag vill. Hurra! och hjälp...
Dags för mat!
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0