Sommar!

Det är någon sorts sommar i Växjö (och i resten av Svea rike också tror jag). Här har sommaren hittills inneburit helt sjuk värme och allmänt vinstilla gass blandat med rätt kalla regndagar kombinerat med en underlig motvind vart man än ska och jag måste säga att jag är förvirrad.

Nåja. Jag kan i alla fall med glädje konstatera att skolan är slut och jag har lite ledig tid nu innan jag börjar mitt lilla sommarkneg som städerska. Jag är hemskt glad att jag kan vara fri och vila ut men jag känner också saknad. Saknad efter den fina klass jag lärt känna och de underbara lärare vi haft. Självklart saknar jag också att få hålla på med musik så intensivt som man bara gör när man pluggar det. Fast jag är extremt inspirerad just nu. Skriver och skriver. Mycket av det blir skit men det gör inget. Det är ändå övning. Jag försöker lära mig att skriva jazzinspirerad musik med miljoner spännande färgningar och mjuka, runda ord som eaze och sleepy...Jag är inte riktigt framme vid speed metal ännu men det kanske visar sig vara helt rätt.

Idag har vi köpt ett par inlines till Johnny och vi tog ett varv och det var sjukt kul fast Johnnys inlines inte var jättebra. Jag vill alltid åka inlines.

Nu kommer en trevlig nyhet som egentligen inte är officiell så därför bör den hållas från facebook och allmänt prat. Det har inte meddelats på studera.nu ännu MEN...kursansvarig för musikproduktionsprogrammet stannade mig i korridoren härom dagen och han sa att jag har kommit in! PÅ MUSIKPRODUKTION!!!!!!!! Det var väl en skoj nyhet :-) Ja, jag är nöjd som tusan i alla fall. Nu vet vi. Två år i Växjö. Producer pro. Tjoho!

Fåglarna kvittrar i trädet utanför och Ben Folds sjunger den här fina låten för mig just nu:
Ben Folds – Cologne - Seeds Album Version


Nu blir det nog en rulle för att avsluta söndagen.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0