Det regnar i Växjö

På livets väg:
Fasen, detta är nog den regnigaste av somrar. Jag pratade med min kära mor idag och hon rapporterade sol och fint hemma på ön. Jag som hade tröstat en surmulen Johnny med att det nog är lika regnigt i hela landet men jag hade alltså fel. Vi är utsatta. Johnny framför allt är utsatt. Han är ett offer. Han har ju tvingats med till denna regnsura inlandshåla av sin plötsligt karriärlystna flickvän. Visst har det varit somrigt och badvänligt och då har vi passat på men denna vecka skall enligt meteorologins förvånandsvärt svårstavade lära regna och åska bort och hamna mycket långt ner på listan över svenska sommarveckors trevlighet. Så vi fyller våra dagar med arbete, tvätt, matlagning och gnäll över blöta skor och TV-tablåns ensidiga innehåll. För att inte tala om vilka grönsakspriser det är just nu. Coop ska ha tio spänn för en avocado. Det får de inte av oss. Fast tomatpriserna är ok nu och även paprikan har ju fått ett något nättare kilopris i jämförelse med i vintras. På tal om vintern så vill jag ändå understryka att jag är hemskt glad att det inte är vinter. Jag tycker bara att det är synd att denna sommar smakar höst hur vi än tillagar den...

I träningsväg:
Jag tränar väldigt lagom nu och känner mig i fin form. Idag inledde jag (för tredje gången) utmaningen One hundred pushups. Den här gången ska jag klara det och inga blodproppar eller andra konstigheter ska komma i min väg. Jag loggar till och med mina resultat och de syns på facebook också. Det kanske ger mig rätt motivation när jag vet att mina fb-kontakter kan se hur många armhävningar jag maxar i slutet av varje pass. Idag, första dagen, maxade jag 10 st. En nolla till bara så är det klart sen! Det blir även yoga i parken när vädret tillåter, muskelpass på träningscentret och lite, liiite spinning.

I vägen:
Det som svider lite just nu är att bristen på klok inkomst begränsar oss väldigt mycket mer än vi vill gå med på. Dessutom hade det varit otroligt skönt att få ta en semestervecka och åka hem och hälsa på alla som vi saknar men Johnny får ju som bekant ingen semester denna sommar och därför stannar vi här och hoppas på bättre väder.

I matväg:
Ikväll blir det köttfärspannbiffar i rödvinssås med smörslungad broccoli. Till det fet och krämig gräddmjölk. Välsignad vare LCHF. Amen


Nu ska jag iväg:
Tvättstugan väntar

Hej!

Kommentarer
Postat av: tove

rätt tunt med inlägg här, eller? :)

2011-08-01 @ 15:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0