Musik...

Idag har jag tillsammans med en klasskompis avslutat en liten uppsats om filmmusik i Indien. Skönt! Det var intressanta två sidor men ack så trögt det har gått i skrivprocessen. Vi utgår från ännu en bok på engelska, precis som förra terminens musikvetenskapslitteratur men den här är snäppet klurigare. Till min förfäran fick jag också snabbt insé begränsningen av illustrationer. Det finns kanske tio i hela boken. Jag binder upp väldigt mycket på bilder har jag märkt så resultatet blir att jag måste läsa om sjukt många gånger för att fatta tillräckligt bra för att kunna vara så säker på innehållet att jag kan skriva en uppsats om ämnet. Pust! Men nu är det klart.

Eftermiddagen har fått vara lugn som kompensation för en intensiv skoldag. Därför blev jag lite trött när jag nu kollade min mail och såg tio nya obligatoriska inlämningsuppgifter till musikteorin. Jag som tycker så mycket om att känna mig "klar" ibland men när man pluggar finns det alltid att göra. Man får skita i att kolla mailen ibland helt enkelt...Eller så kan man göra som vissa och ha mailen plingandes i sin iphone dygnet runt. Jag mailade en lärare igår kväll och fick svar direkt från hans iphone. Så skulle jag inte kunna leva. Fy fan vilken stress.

I lördags åkte vi till Kalmar och gick på Kalmartravet och tittade på hästar som sprang. Det var mysigt. Jag fick hamburgare! Jag åt även en korv och det var riktigt smarrigt. Sen spenderade vi en alldeles ljuvligt skojig kväll hemma hos Johanna i hennes lilla hus. Vi käkade tacos som var så gott att jag nästan blev lite ledsen, drack rödvin och spelade Gin rummy och skrattade så nyckelbenen sved (jepp). Nästa dag spelade vi Carcassonne och drack en massa kaffe. Jag fick också uppleva min första Frasseburgare och den fick MVG. Vi körde tillbaka till ett kallt Växjö på söndagkvällen för att se nästa avsnitt av "No ordinary family". Vi följer den serien. Mycket bra helg.

Lite info direkt från nyheterna på tv: Lars Nohrén ska göra en barnpjäs. Han har ett gäng barn som provpublik, de ska avgöra om det blir för läskigt.
Väderprognosen däremot...inte lika lustig...
Reklamen säger att järnbrist är exremt vanlig hos kvinnor. Det låter som hjärnbrist när man säger det.

Imorgon har jag bokat studion i några timmar och sen ska vi träna. Jag, Johnny och en klasskompis!
På fredag blir det klassfest!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker också att botet mot denna (h)järnbrist låter ganska snuskigt.

Blutsaft.

Av någon anledning finner jag detta riktigt... avsmakande. Jag vill -inte- dricka blutsaft... för allt i världen.

Kraaaaam!

2011-03-06 @ 14:31:51
Postat av: Johanna

Tycker också att botet mot denna (h)järnbrist låter ganska snuskigt.

Blutsaft.

Av någon anledning finner jag detta riktigt... avsmakande. Jag vill -inte- dricka blutsaft... för allt i världen.

Kraaaaam!

2011-03-06 @ 14:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0