Skolstart snart

Hihi!
Idag fick jag information från Linnéuniversitetet angående min första skoldag. Nästa vecka blir det! Då ska vi ha en heldag med information om vad som väntar oss de närmaste två åren. Jag och min nya klass!

Jag är faktiskt nervös. Jag märker framför allt att jag börjar bli spattig på mina drömmar. De senaste nätterna har jag drömt stressiga, hysteriska och virriga drömmar. Det är allt ifrån att gå vilse i smala korridorer hundratals meter ner i jorden och plötsligt vara med i ett spel som går ut på att alla ska skrämma varandra genom att skrika buuuu till att försöka hinna med att tina både lax och kyckling för att bjuda mamma på lunch och felberäkna tiden så att maten blir dålig samtidigt som alla undrar var jag är och jag måste prata i telefon hela tiden och därför göra allt med en hand. Jag vaknar på nätterna och vet inte var jag är någonstans. Johnny är rädd att jag ska bli psykotisk. Jo, det hade inte varit bra men jag tror faktiskt att jag bara är spänd och förväntansfull inför allt det nya som väntar. Mitt undermedvetna börjar i regel lite tidigare med sådana reaktioner, efter en tid hänger själva medvetandet på också. Men fjärilarna har inte börjat flaxa riktigt ännu. De vaknar stilla, ser sig om i min mage som är deras nya hem och kommer snart att börja göra väsen av sig.

I helgen hälsade vi på forna klasskompisen Kajsa och hennes karl. De bor i ett mysigt och fint hus i en by en bit utanför Laholm. På lördagen besökte vi Danmark och Helsingör som är en fantastiskt fin liten stad. Annars grillade vi och drack öl och vin och blev även inbjudna till en mycket spännande boulematch (som deltagare alltså) hos en granne som faktiskt hade en riktig boulebana på sin bakgård. Det var en hemskt trevlig helg som även innebar ett besök till stranden. Vi saknar havet. Det är rätt konstigt att vara så långt ifrån det. Vi doppade våra fötter och njöt av den friska luften.

Min ledighet är skön. Jag sover rätt länge varje dag men skäms inte för det! Jag laddar nu. Snart kör vi.

Igår tog jag en lite längre löprunda än vanligt för jag vill att min kropp ska vänja sig vid några fler kilometer. Det är inga mäktiga distanser och lär kanske aldrig bli men det känns otroligt bra. Det viktiga är att jag har grym träningsvärk i vaderna idag och inte alls på framsidan av smalbenet där jag förut har fått ont. Nu blir jag starkare istället för att bli sliten.
Armhävningsutmaningen går också framåt men det är tungt och jag måste verkligen ligga i om det ska gå. Vilket det ska!
Ikväll blir det muskel/core på träningscentret. Ett underbart pass med fokus på framför allt coremuskulaturen, både djupt och ytligt liggande magmuskler, rygg och alla små stabilisernade muskler. En glad nyhet för mig är att de har lagt in poweryoga på schemat i höst. Jag vet! Hur ska jag ha tid för att plugga? Det kommer att bli fantastiskt.

Nu blir det lunch.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0