Blååååsa bort dammet

Åter igen dammar jag av min lilla blogg som inte alls trivs i Växjö där den knappt får någon uppmärksamhet. Nej, på två veckor har jag lyckats plugga tre. Ungefär. Men nu är den förbenade musikvetenskapstentan skriven och det kändes ok och jag tror att jag blir godkänd i alla fall. Andra skoluppgifter har hoppat upp och ner och viftat och ropat med sina små läxröster och visst har jag gjort det som är nödvändigt, det som ska lämnas in och det som ska visas upp (pianoläxan satt som en klocka i måndags) men jag har NÄSTAN inte orkat hänga med. Den senaste veckan har det varit mycket känslor i min klass som nu har en jättefin sammanhållning och har pluggat ihop en hel del inför tentan. Vi har larvat oss och lyckats skratta tills vi har gråtit vid flera tillfällen. Sådär så man helt går över till att bara gråta. Folk har brutit ihop lite då och då. Det blir så. Vi blandar musikämnen som kräver lite feeling med teoretiska ämnen som vi inte är så bra på men som vi bara VILL kunna. Nu! Känslorna är väldigt tillgängliga genom hela processen. Musik är skitsvårt!

I helgen som var hade jag i alla fall min underbara mamma på besök och jag som hade tänkt plugga lite medans hon var här insåg snabbt att det är fan inte klokt att man ska behöva det. Så jag stängde böckerna på torsdagkvällen och i det tillståndet fick de vara hela helgen. Det var nog det smartaste jag någonsin har gjort. Jag gick från att vara alldeles färdig och trött och frustrerad och stressad till att efter helgen känna mig alldeles lugn och glad. I skolan på måndagen fick jag höra att jag nästan hade ändrat utseende sen innan helgen. En ny och förbättrad Regis!

Vi var på Ikea på fredagen och käkade korv och glass för det måste man och vi köpte och fick(!) lite smått och gott. På kvällen gjorde mamma stuvad potatis, mmmmmmmmm, och isterband till henne och Johnny och vanlig korv till mig för jag har fått för mig att jag inte tycker om isterband.
På lördagen drog jag runt med mamma på stan i Växjö och vi hade en jättemysig dag och sen åt vi tacos!!! I löööv tacos!
På kvällen började Johnny känna sig dålig och blev snabbt sämre med feber och snor och hosta som följd. Så nu har han också varit sjuk och vi kan gå vidare med våra liv med suveräna nya antikroppar som skydd i Växjös kalla vindar.

Söndagen spenderade jag hukad över en liten virkning. Jag svor och gormade (som vanligt) när det inte gick bra men tack och lov är min mamma ett sant virkproffs så hon visade och hjälpte och snart är virkningen klar och då kommer det en bild, det lovar jag. Den är jättefin!

Så den här veckan har jag pluggat från tidig morgon till alldeles för sen kväll men det gav nog resultat. Johnny har varit en spillra av sitt forna jag men är nu nästan helt frisk. Idag ska jag samla ihop veckans ignorerade skoluppgifter och ta hand om dem och imorgon ska vi gå ut och äta för att fira att första tentan är klar.

Ja, så är det.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0