Sagan om den stackars gräsänkan

Då satt man här. Ensam, lämnad, bortprioriterad och rädd bara för att några hästar ska försöka springa ifrån varandra i Stockholm. Jag har blivit gräsänka. Förbaskade Elitlopp. Inte förrän måndag natt kommer min man till min räddning och vem vet, då kanske jag ligger här alldeles utsvulten och med oborstade tänder. Har glömt mitt namn och min härkomst.

Nej, sanningen är att jag typ inte ska vara hemma något i alla fall. Jag jobbar gig ikväll och imorgon jobbar jag dag på museet och gig på kvällen. Söndag jobbar jag på dagen och ska försöka ta en lugn kväll men eftersom jag känner mig själv vet jag att jag kommer att vara jättesugen på att gå ut och dricka en stor öl på kvällen. Vi får se.

Jag har varit ute och löptränat idag! Det var andra gången och det kändes bra. Jag sprang ganska långt, i alla fall jämfört med vad jag trodde att jag skulle klara. Vilket var runt knuten ungefär. Det blev nog ett par kilometer aktivt springande med tre gåpauser. Nu har jag lite träningsvärk, en liten smula bara. Känns helt sjukt skönt. Jag har ju inte haft klok träningsvärk sen i januari och jag är en sån som gillar träningsvärk så jag är så glad så glad!

Nu har jag även satt igång med årets stora utmaning. Jag ska klara att göra 100 armhävningar på raken. Snygga, korrekta sådana på mina tår och inget jävla mesande. Jag vet, det är sjukt jobbigt att ens göra en armhävning och många fryser nog lite vid tanken på att göra fler än tio men det är därför jag tar hjälp av träningsprogrammet som finns på www.hundredpushups.com. Det är liksom meningen att man ska gå från att nästan inte kunna göra någon armhävning till att lyckas med hundra stycken. Jag ska!! När man har lyckats får man en liten dekal som man kan ha på sin blogg till exempel. "I did the hundred" står det. Den är jättefin. Och den ska bli min!


Nu är det dags att fläta sitt hår och bekläda sig i sin medeltidsoutfit i vilken jag ser ut ungefär såhär:


"Fancy some music anyone?"

Hoppas alla får en härlig fredagkväll.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0