Pust och frust igen!

Jisses. Varför kan jag inte hitta mitt perfekta jobb någonstans i denna värld? Varför älgar jag omkring i förvirring och tar allt jag kan få trots att det är himla jäktigt. Har varit cafévärdinna/kock (pinsamt, jag är ju inte kock) på Fornsalen idag. Det gick bra, absolut. Jag ska inte säga något annat men det är så ofantligt stressigt och jag blir inte klok på hur allt ska hinnas med, inklusive att äta och kanske besöka toaletten någon gång under dagen...Jag tror att kroppens funktioner bara stängs av när man stressar för det är fasen inget man tänker på.

Jag vill ju jobba. Jag vill verkligen det men en sån här dag gör mig osäker. Kommer alla jobb alltid att göra mig stressad eller kan jag hitta något som passar mig bättre? Vad ska jag bli när jag blir stor?

Angående lördagens fest så kan jag bistert rapportera att ingen kom och det blev en middag för två på en restaurang i stan istället. ALLA ringde sig antingen sjuka eller trötta eller bakfulla för att de hade festat så hårt på fredagen....Hur sjuka de än var så var det mig det var synd om tyckte jag. Men jag och min käre karl hade till slut en riktigt mysig kväll. Jag drack folköl och var nöjd med det. Har också börjat testa mig igenom Bolagets alkoholfria sortiment och hittar lite av varje som faktiskt, förvånande för mig, är helt ok. Har ju också mitt alkoholfria favoritvin s:t Regis som jag ska sörpla i mig någon kväll.

Imorgon blir det upp före solen. Ska hålla i månadens Kulturfrukost på Fornsalen. Typ samma människor som jag serverade härom kvällen men den här gången är de griniga och trötta och inte fullt så pratglada eller skojfriska som de var då. Jag börjar 06.30. Får elaka små minnen från tiden på hotellet. Hoppas att det ska gå bra. Jobbar till kl 18 och sen hoppas jag att det finns någon sorts energi kvar men jag räknar inte med det...

Ikväll ska jag slöglo på min fina lilla tv som jag saknar i perioder men helt enkelt inte har tid med på samma sätt som förut. Känns hårt. Jag hoppas att den förlåter mig. Jag älskar min tv.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Bobby

Du fick en finfin fika på söndagen i alla fall med ett migrän-rusigt litet stycke! Inte fy skam det heller!

Du borde jobba på båten med mig! Jämföst med vad vi är vana med tror jag inte att det kommer kännas stressigt alls ;)

2010-03-03 @ 14:17:53
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0