Ett försök...

till ett muntrare inlägg kommer här:

Hej!
Idag har jag tagit en liten promenad ner på stan. Jag var på årsmöte igår och eftersom jag är med i världens bästa förening (som i stort går ut på att vi ses och spelar musik, äter kött och dricker öl av så många slag vi kan) så blev det öl och bilen fick stå på Stora torget över natten och hämtades därför idag. Bilen, som för övrigt gick igenom besiktningen i måndags utan så mycket som en prick, var nog dessvärre den enda anledningen till att jag ens betänkte att gå ut och röra på mig idag. Är så trött och hängig. Men har waranprovat i alla fall och handlat lite och tankat extra smarrig bensin som belöning till bilen för att den var så duktig i måndags. Nu är jag hemma och skall så förbli.

I morgon ska vi träffa underbara hemvändar-Johanna och hennes fantastiskt geniala köttmästarkarl. Vi ska äta. Oooh, vad vi ska äta. Jag längtar, längtar, längtar. Jag uppskattar givetvis inte när mina vänner flyttar ifrån mig men faaan vad jag uppskattar när jag äntligen får träffa dem igen.

Nytt kapitel:
Jag har införskaffat en spindelsug. Jag köpte först en till min vän Tove som har en aning svårt för spindlar kan man väl säga. Eftersom jag bor i en välbesökt källare så bestämde jag mig för att det vore praktiskt med något sorts redskap för att kunna ta bort de små liven (och att de fortfarande är vid liv efter bortforslandet). Så här ser den ut:


Man tryckelitrycker på knappen och spindeln åker in i röret och är sedan fast där
så att man tryggt kan bära den långt, långt bort innan den släpps ut.

Och såhär fina spindlar har jag i min källare (läses med enorm sarkasm):


Den här kom krypandes över väggen i hallen för att hälsa mig välkommen hem
en kväll. Två minuter efter dess bortforslande träffade jag på...


Den här glade fan som utförde någon sorts spratteldiscodans i röret.

Jag är glad att jag inte är fobiskt rädd för dessa djur. Jag är också väldigt glad för min spindelsug som ger mig en liten känsla av kontroll i vardagen...

Träningen får fortfarande vänta. Antalet sedda Gilla-avsnitt de senaste dagarna: strax under 20. Några fler blir det om en stund. Förhoppningsvis är jag pigg och glad imorgon.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

HAHaa vad äckligt det är så jag blir nervös och skrattar bara av bilderna av dom där ludna asen du fångat. Fy fan. :D Hu, usch. På riktigt - vidriga djur!



Har en känsla av att jag kommer ha stor nytta av min spindelfångarpryl i sommar på balkongen. Jajemän.



KRAM

2010-04-01 @ 16:25:51
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Jottis

asg Det ser ut som ett StarWars Laser svärd! zwoooom Hysteriskt kul.

Hoppas ni har det bra in da heat.

Saknar er!

-j

2010-04-15 @ 17:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0