Fashion Origami!

Jag har hittat mig en ny sysselsättning! Jag köpte en bok (i vår farligt frestande museibutik där man dessutom har 15% personalrabatt) med en massa förklaringar hur man gör de olika plaggen och så fick man en bunt färgglada pappersark. Jag har suttit i soffan med tvn på i bakrunden och tungan rätt i mun och vikt och funderat och vikt lite till och det är skitkul! Här har jag dokumenterat resultaten (ännu något oputsade men övning ger ju färdighet) av mitt hysteriska vikande:

En hatt...


Hi, hi. En högklackad sko. Den var jättesvår och tog mig en timme att
färdigställa.


Detta ska föreställa en BH...


Skjorta och slips i Johnnys favoritfärger.


Min personliga favorit. Kostymen! (detta är försök nummer 2,
nummer 1 blev mycket skrynklig.

Och såhär ser det ut i beskrivningen:

Jag vet inte om det är jag som är lite dum men jag får fundera ett bra
tag ibland på hur fan de menar. Men så plötsligt fattar man och då blir man jätteglad!


Jag har idag haft ett alldeles ljuvligt yogapass och efter det fick jag så mycket energi så jag har gjort en massa nytta. Handlat både det ena och det andra, varit hos distriktsyrran för att få uppföljningssprutan på min tvinrix eller havrix eller vad det nu heter. Nu är jag safe i 30 år i alla fall. Dammsugit bilen...paus för applåder...och även köpt en förvaringslåda att ha i skuffen (gotländskt ord?) nåja, bak i bilen för att lägga löst krafs i såsom remspray, glykol och isskrapor som förhoppningsvis inte ska behövas på ett tag. Jag har varit så duktig!

Sen var jag och Johnny ute på en inlines-tur och det var hemskt kul och gick bra trots att ingen av oss har åkt på två år minst. Jag vill minnas att sist jag åkte inlines fick jag stanna var femte minut för att hämta andan och vila benen. Det var jättejobbigt och det är väl inte så konstigt för jag var helt otränad och rökte. Need I say att idag gick det undan och inga jävla vilopauser tog vi. Jag blev knappt anfådd och kunde åka med långa svepande skär så som Johnny kan och han är grym på att åka inlines. Han kan till och med lyfta hälarna och åka på framhjulen bara och han är väldigt stark och orkar åka länge. Fast han hävdar att han bara är lat av naturen och därför har hittat en mycket energisparande teknik...Kul var det i alla fall och jag fick enorm mersmak. Jag sitter fortfarande här och njuter av alla *tränorfiner som åker runt i mitt blod. Ser fram emot en skön sommar med inlines-turer längst havet och kanske en liten medhavd picknick


Nu ska snart dagen fulländas på det bästa möjliga sättet för ikväll kommer min fina Tove hit. Hon är på Gotland nu och ska stanna en dryg vecka! Det bästa är att jag verkligen tror att jag kommer ha tid att ses. Mitt schema är alltid så späckat men nu tror jag att det finns finfina luckor för både fikor och någon öl. Kanske lite träning Tovelur? blink, blink.

Jag tackar för mig.

Hej!


*Regiska för alla må bra-hormoner som skickas ut i kroppen vid träning och som Regis har väldigt många av.



Kommentarer
Postat av: Tove

Synd att vi inte hann med någon träning, om man nu inte räknar att leta mobil i buskage.. eeh... TACK för att du är du. Du är fin. KRAM

2010-06-18 @ 23:26:25
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0