en sommardag

Jag har haft några bra dagar. Jobbat mest men det har varit trevligt. Folk är glada när solen skiner och tempot går ner lite. Jag väntar ännu på sommarhysterin då den enligt mig lyser med sin frånvaro. Kanske är det fortfarande så pass lite folk i Visby att alla känner att de får plats. Ingen måste slåss för att få sin fantastiska, underbara, perfekta sommarvecka på Gotland. Ett magiskt lugn ligger tryggt över staden men jag tror att det snart nog kommer att ersättas av ett högre tempo och en mer hysterisk energi. Det brukar vara så och jag brukar vara väldigt känslig för sådan energi och jag tycker verkligen synd om alla som lägger ner en massa pengar på sin semester här och måste trängas med så många andra. Det skapas irritation då. Barnen skriker och vill bara ha glass, mamma vill shoppa och promenera längst havet, pappa vill sitta ner och ta en öl och alla undrar varför de inte har det roligare och bättre. De lägger kanske ner tio tusentals kronor bara på resan hit och boende. Jo, man är glad att man redan bor på en så fantastisk plats.

Idag är vi lediga tillsammans! Vår plan är att åka till stranden när jag väckt Johnny klockan ett. Tyvärr är det inte så soligt idag men det löser sig. Man måste väl inte bada kanske...fast jag vill. Vi tog ett kvällsdopp i ett sandbrott härom kvällen och det var jätteskönt i vattnet och solen värmde även om klockan var åtta.
Vi tänker också gå ner på stan och sätta oss någonstans och dricka en öl och sen ska vi äta och dricka lite till. Det är fantastiskt hur mycket en sådan här dag betyder när man så sällan har möjlighet att ses klokt.

Igår var jag på hamnen med mina Fornsalenflickor och åt glass efter jobbet. Otroligt gott och trevligt var det. Vi satt länge vid vattnet och pratade och myste i kvällssolen och när de andra gick hem stannade jag på Kapitelhusgården som hade sin första öppna kväll för säsongen. Det har blivit så fiiint där och de har en spännande medeltidsmeny och god öl och det fanns eldartister och gycklare.

Nu ska jag åka till affären och inhandla frukost till Johnny som han ska få inta på stranden vid Gnisvärd om ett par timmar.

Hej!

Kommentarer
Postat av: anna z

Hej fina! Jag åker hem till ön imorgon och stannar till tisdag, har du en liten stund över på fredag eller i helgen måntro? Måste måste måste ses! Kram!

2010-06-30 @ 21:40:21
URL: http://annazerpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0