En glad men trött påsk

Jag har varit i trevligt sällskap de senaste kvällarna. I torsdags hade vi en kär återträff med hemvändarJohanna och hennes karl. Vi käkade jordärtskockesoppa till förrätt. Aldrig smakat det förut. Mycket gott men väldigt ovanlig och intressant smak. Sen blev det en gudomligt smarrig oxfilé med en fantastisk rotfruktsgratäng och desserten var min nyfunna kärlek äppelpaj med marängtäcke. Mmmmm! Vi drack vin och pratade och spelade kort och jag och Johnny var hemma igen kl 06.30. Jag är så nöjd med att kunna vara uppe sent utan att halvdö av trötthet som jag alltid gjorde när jag jobbade på hotellet och gick upp vid 05 varannan morgon.

Igår var det också lite festligheter och krogbesök. Jag var hemma sent och vaknade idag kl 11, yr och förvirrad men glad. Jag älskar verkligen när det händer lite grejer.

Jag tog en promenad och en dusch och snart ska jag handla lite för att ikväll åka hem till en av mina bröder där det är grillning med båda mina äldsta bröder och deras familjer. Vi ses sällan så det ska bli jättemysigt.

För övrigt kan det kanske vara idag vi blir miljonärer på V75. Man vet aldrig.

Trevlig lördag! 


Kommentarer
Postat av: The dark side of the dygn

En lördag, då jävlar!

2010-04-06 @ 04:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0