Höstsysselsättningar

Förutom att jobba, träna och peta på Johnny när han sover så tycker jag också om att handarbeta. Främst stickning. Jag har alltid stickat och varit stolt bärare av mången av mor min hemstickad tröja, strumpa, vante, mössa. Halsdukar är jag bra på. Är inte bra på att sticka efter mönster men hittar gärna på själv och har bland annat skapat dessa djur som efter fotografering givits i present. Den blå myran är fylld med en apoteketpåse och prasslar därför när den petas på.





Dessa fiskar kan även ställas på munnen och blir då luvor med fenor. Det ser kul ut men jag har tyvärr inte dokumenterat det. Endast ägaren av dem kan roa sig med det...



Jag har nu avverkat enkla långsmala djur som dessa och även gnagare. Får se vad det kan bli härnäst. Ju svårare desto fulare men fula mjukdjur som inte någonstans liknar något verkar vara rätt hippt just nu. Tycker synd om ungarna som i födelsedagspresent får en Hmgnngah med elva ben och oformliga, olikfärgade ögon. Antingen det eller Nalle puh. Feta katter, gärna rosa...
Nu ska jag pyssla ihop mig och sedan ska jag cykla till jobbet. Iförd egenstickad halsduk och mammastickad mössa, om det är kallt. Får se.



                                                               

Kommentarer
Postat av: anna z

Jag vill också ha såna där fina djur...

2009-10-08 @ 22:24:35
URL: http://annazerpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0