Tittut!

Hej igen!

Här sitter jag vid mitt gröna fina köksbord med en kopp kaffe och en liten lista över dagens nödvändigheter och trevligheter. Till dem hör att baka lasagneplattor a la LCHF, panta burkar, ringa några samtal och ta en promenad med en kompis hund. Jag jobbar på att låta min todo-list innehålla bra saker också. Jag har annars en tendens att må lite dåligt över den lång raddan prylar som MÅSTE göras. Kan man så ska man radera känslan av måsten i sitt liv men det är en utmaning. Så jag började dagen med att fundera ut vad jag VILL göra och sen skrev jag ner det för jag glömmer annars :)

 

Vi är i flyttartagen, jag och Johnny. Vi ska äntligen flytta till en jättefin trea på söder i Växjö. Läget är verkligen perfekt. Vi kommer att ha nära till stan, vänner, yoga, sjön, affär och ganska nära till Johnnys jobb. Han ska få en cykel :) Jag har visualiserat så länge att vi ska bo i det området så jag tar nästan på mig äran för att det nu är möjligt. Jag tänker varje dag på hur allt jag behöver kommer till mig i överflöd. Vissa dagar är jag häftigt medveten om att det faktiskt fungerar men jag är bara nybörjare och undersöker fortfarande nyfiket olika sätt på vilka jag kan ta kontroll över mina tankar, landa i nuet och fyllas av tacksamhet inför livet som är så perfekt, helt och fullkomligt. <3

Jag är arbetslös just nu och ser det som en utmärkt möjlighet att få lite välförtjänt vila efter många år av hårt slit med skola och sommarjobb. Jag ser det också som ett sätt att äntligen slappna av i mina tankar och bara njuta av allt jag har. Jag inser att jag har varit spänd av ångest och oro i många år. Det har varit ett stort problem för mig och en låsning som aktivt har hållit mig ifrån att njuta av livet. Förut kunde jag känna att något var fel, konstigt, spänt men jag förstod inte hur jag skulle kunna påverka mig själv för att det skulle sluta kännas så. Jag visste inte vad det var eller hur jag kunde distansera mig från det. Det var ju jag. Det var ju så jag kände mig själv. Jag upprepade detta mantra för mig själv dagligen. Att ”jag är sån här, jag har enbart dessa förutsättningar och måste leva med dessa konsekvenser. Jag ser lycka hos andra men tycker inte att den är tillgänglig för mig.”

Jag läste någonstans nyligen att många av oss tror att det enda sättet för oss att förbättra våra liv är att först lokalisera allt dåligt som vi vill ändra och sedan fokusera stenhårt på det. Det är lätt hänt men fyller faktiskt ingen som helst funktion. Jag lovar! Vi tror att vi är alla våra erfarenheter. Att det är krångligt och svårt att göra förändringar i livet. Vi håller ofta kvar i det som gör att vi mår dåligt med ursäkten ”det är ju jag, det är sån jag är”. Faktum är att vi inte är inmålade i några hörn eller hjälplöst har fastnat. Vi bara tror att vi är det. Våra tankar säger att vi är det. Och bevisligen så börjar det där. Med tankarna. Kan man ändra dem så kan man ändra sitt perspektiv och öppna fler möjligheter.

I yogan får jag lära mig att vara tacksam för min fantastiska kropp, precis där den är, oavsett hur avancerade eller enkla positioner jag klarar av. Jag får lära mig att man aldrig blir färdig, att resan är målet och att regelbundenheten gör att det är roligare att vara jag. Do your practise and all is coming. Detta gäller även för det själsliga och mentala arbetet. Det finns alltid mer att lära, man blir aldrig färdig eller bäst så därför kan man lika gärna njuta galet mycket vart man än är. Jag fortsätter att regelbundet arbeta mentalt för det är så mycket roligare att vara jag då.

På temat ”roligt att vara jag” vill jag också berätta hur ljuvligt vi har haft det här i Växjö på sistone. Vi har fått så många hjärtliga besök av familj och vänner och gjort så mycket skoj att det känts som semester. Vi har fikat, badat, ätit ute och åkt omkring i trakten och tittat. Vi har också varit hundvakt till en liten toffsig hund och det var en välsignelse. Nu dröjer det ett par veckor och sedan blir det semester på Gotland! Efter det flyttar vi och jag får väl ta och skaffa mig ett jobb då...men jag tänker inte klippa mig! ;)

 

Så mycket har hänt sedan sist jag uppdaterade bloggen. Här kommer några bilder på delar av det gångna året:

 I vintras stickade jag en luvhalsduk.
 
Haha! Mustaschfest i Kalmar i höstas. Johnny har redan mustasch så han fokuserade på att vara orange
och jag var Frida Kahlo med mustaschen i pannan.
 
Värdinnan fick en stickad mustaschödla.
 
 
 Midsommarafton med Johnny i Gamleby. Vacker plats full av blommor till krans :)
 
Ljuvliga sommarkvällar kan se ut såhär från vår franska balkong.
 
Och så lite paryoga med Johnny. Ett stort glädjeämne. Jag är lyckligast i världen som har en sån fin man! <3
 
Kärlek och värme till dig!
 
Hej!
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0