Möte på nya kneget

Även denna dag är lugn och skön. Den inleddes med en liten löptur som i och för sig var lite krånglig då hårsnodden valde att flyga ur så hela min yviga plym blåste runt i mitt ansikte, ena skon gick upp så jag måste stanna. Dessutom lyssnar jag gärna på musik men har väldiga problem med att få de små hörlurarna att sitta kvar i öronen när jag springer. Jag önskar mig en ipod med sjyssta lurar som man liksom kör IN i örat. Mitt headset som jag fick på köpet när jag köpte min mobil rockar liksom inte riktigt..

Jag lyckades producera en mumsig tomatsoppa igår och den har jag ätit även idag. Det är kul när man faktiskt har tid att laga mat, upptäcka nya recept och verkligen njuta av hela processen. Det var ju ett tag sen nu kan man säga. Det är en process som även Johnny njuter väldigt mycket av (när processen processeras av mig alltså). Även nu när han jobbar hårt och är trött så får jag nästan slå bort honom från spis och diskho. Det är en enträgen karl men nu börjar han fatta att vi kan vara två om köksarbetet och då myser han minsann. Hela hösten skämdes jag ju bort med god mat varje dag och rent och fint. Det glöms icke!

Jag ska snart iväg på ett litet "obligatoriskt" möte på sommarens arbetsplats. Air quotesen beror på att jag inte får betalt för mötet men ändå är det obligatoriskt. Inte ok egentligen. Men jag tänker inte pipa, tänker bara vara glad att det löste sig med jobb på så kort varsel. Det är bara ett kort möte. Sen hämtar jag Johnny från jobbet och i afton blir det Carcassonne med vänner här i Växjö! Mycket trevligt!

Ser fram emot ett besök av min kära mor i helgen. Vi ska bara mysa runt och mysa och det ska bli mysigt!

Så, nu är det snart dags att dra.
Jag uppmanar alla att äta hemgjord tomatsoppa minst en gång i veckan! (och att göra yoga...varje dag...minst)

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0