Vissa dagar

Vissa dagar är så långa. De verkar aldrig ta slut. Det kan bero på att man är trött eller har jobbiga uppgifter eller båda eller ännu fler. Den här dagen hade kunnat bli riktigt tung eftersom jag inte sov något vidare och hade skola 9-15 och sedan skulle jag sitta i studion fram till kl 19 då dagens Functional moves-pass började...pust! Men det gick bra. Jag var fruktansvärt trött men upptäckte att om man lyckas hålla modet uppe så kan man vända en tråkig trend till en rolig och givande. Träningspasset gick också bra. Jag börjar känna mig stark igen efter julens svullande och höstens slarvtränande och kassa kosthållning (och the occational cigarett som det nu är helt slut med...igen...) Nu kommer kondis och uthålliga muskler med raska steg. Känns härligt!

Skolan har definitivt dragit igång ordentligt och jag har fullt upp men än så länge hänger jag med. Gång på gång inser jag att min talang rent musikaliskt är helt oteknisk och enbart gehörsbaserad. Idag skulle jag hitta tempot i min inspelningsuppgift. Tempo anges i BPM (beats per minute). Till exempel 60 BPM är alltså ett slag i sekunden och 120 är då alltså dubbelt så fort. Jag satte tempot som låg på 78 BPM med mitt makalösa gehör till hjälp men att få in det i musikprogrammet var skitsvårt och allt som är tekniskt tar jättelång tid för mig. Tur att man har någon liten talang i alla fall. Det andra går ju att lära sig. I alla fall säger alla mina lärare det när jag beklagar mig...

Nu blir det en stunds läsning under ett mycket efterlängtat täcke. Imorgon är en annan (och framför allt lugnare) dag. Fan vad skönt!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0