Långa dagar blir det

Pust! Jag är nog alldeles färdig nu tror jag. Ibland blir det långa dagar i skolan. Långa dagar men ändå korta timmar, tiden flyger verkligen förbi. Jag har en väldigt trevlig klass så när jag pluggar på skolan får jag välbehövda pratpauser då och då innan jag dyker ner i nästa övningsstencil eller skruttar ner i studion eller till pianorummet för att öva. Idag har jag varit superkoncentrerad mellan 9-19 så i hjärnan är jag helt borta medan kroppen fortfarande känns pigg och stark. Hjärnan vill bara slöa vid tvn och det ska den faktiskt få snart. Idag vann den. Imorgon däremot ska kroppen få jobba. Tisdagar är bäst! De börjar med morgonyoga och imorgon blir det dessutom Funcis på kvällen. Både måttband, våg och muskelfibrer är överrens om att jag är på väg åt rätt håll nu. Det känns väldigt skönt.
Något annat som känns skönt är att hasa ner på ryggslutet i tvsoffan, dricka en kopp kamomillte och bara ta det lugnt.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Har nominerat dig! http://tovisens.blogg.se/2011/february/2011-02-09-fint.html

2011-02-10 @ 10:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0