i Växjö igen efter jul och nyår

Jag sitter åter i vår datorstol vid vår dator och dess tangentbord med sina rött lysande tangenter. Kläderna som jag haft med mig till Gotland ligger på hyllorna i garderoben nu, tandborsten står i glaset på handfatet och de två böckerna som jag läst ut under Gotlandsvistelsen står i bokhyllan i vardagsrummet. Vårt vardagsrum. Som jag saknat mer än jag trodde att jag skulle sakna det. Men det är bara att insé, det här är hem nu. Mitt och Johnnys egna hem i vår egna verklighet som vi valt och flyttat till och trivs oförskämt bra med. Imorgon ska vi handla hem lite nödvändigheter och jag ska ta en fika med en klasskompis. På onsdag börjar jag skolan igen. Och jag ska förnya mitt träningskort på Olympen och dessutom ska det införskaffas ett träningskort till åt en familjemedlem vars sällskap i gymet är ofantligt efterlängtat!

Det har varit jättemysigt att vara hemma igen. Mest har vi tagit det lugnt och ätit. I alla fall känns det så men när jag tänker efter insér jag att vi ändå har stressat runt en del för att hinna träffa alla som vi vill träffa. Trots ett relativt välgjort schema har en och annan kompis ändå missats tyvärr. Dagarna går ju alltid fortare än man väntat sig. Men jag fick i alla fall spendera julaftonskvällen med hela min familj och det betyder mycket för mig. Det var jättemysigt! Tomten kom med paket och brorsbarnaögonen tindrade vackert. Jag ville fånga känslan med min kamera men det gick liksom inte. Det var lika bra att lägga undan den och bara må bra och klappa sig om sin julmatsrunda mage.

Tänk att det redan är 2011! Det trodde man inte! Eller, det gjorde man väl kanske...Hur som helst så ska 2011 bli ett riktigt bra år fyllt av spännande studier och underbar träning. Mysiga utflykter, middagar för två, promenader och biobesök och roliga fester i goda vänners lag. För det vill jag och det har jag bestämt!

Nu ska jag lägga mig bredvid Johnny i vår ljuvliga Tempursäng som nog ändå är det jag har saknat mest av allt för den är så fantastiskt bekväm! Kanske är det ett sådant år det får bli, ett Tempurår!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0