Hårplockarmani

Alltså inte hårplock-Armani som skulle ha varit ett väldigt fint hårplockarmärke. Nej, hårplockar-mani ska det vara och det har jag. Jag avskyr att se lösa hårstrån som hänger från kläder eller ligger på bord och diskbänk eller på stolar när man ska sätta sig. Jag blir också frustrerad när andra har lösa hårstrån som hänger från dem. Jag vill bespara dem deras pinsamma smärta genom att hjälpa dem att plocka bort hårstråna men det gör jag såklart inte om jag inte känner personen. Jag förstår ju själv hur det skulle se ut om jag gick och plockade hår från andra människor! *plockar bort ett hårstrå från min arm och slänger en misstänksam blick mot Johnny som tror att han är säker i TVsoffan*

Idag har jag promenerat till och från dagens enda lektion. Det är 4 km till min skola. Vägen är en trevlig och naturnära promenad och cykelbana och i vanliga fall hade det varit en njutbar stros men idag har helvetets vindar blåst i Växjö vilket jag lite för sent insåg och led därför svårt. Jag funderar på om jag någonsin kommer att kunna återhämta mig...
Jag tänker att det kan vara klokt att förena nytta med...ja, lite mer nytta och gå till plugget ibland istället för att ta bilen. Det blir lite dyrt att ha bil här. Inte bara för att det blir många km till skolan utan också för att jag av ren klantighet har lyckats dra på mig X antal parkeringsböter sen vår flytt hit. Dels är jag klantig och ouppmärksam men jag drabbas också av en nedrig otur. Den senaste boten fick jag då jag stod med bilens lilla rumpa aaaaningens utstucken över parkeringsgränsen. Så har bilar stått hela vintern, det fanns verkligen iiingen annan plats. Klockan 03.50-04.00 (mitt i natten!!) har en ond liten securitasvakt skrivit ut en bot till mig. Jag skiter i vad alla säger. Det är fan orättvist!!
Snart kan jag använda min cykel men ännu är det för kallt och halt så det får bli fötterna ett tag till. Och inga fler parkeringsböter!

Ikväll har jag skrivit en låt men tvingades till tystnad för en stund sedan eftersom Johnny bara måste se nyheterna. He's such a grown up.

Imorgon ska vi sola solarium, träna och förbereda för fest. Klassfest med knytis. Det ska bli skoj!!

Hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0