Vår, vakenhet och Visby

Hej!

Läget är som följer:
Jag sitter i ett mycket solvarmt vardagsrum i vår lägenhet i Växjö. En lägenhet som vi nu mutat vår hyresvärd till att få ha kvar, inte bara till hösten utan också över sommaren. Jippi!! Nu behöver vi inte oroa oss för vare sig framtida adress, sjukt dyr flytt av saker (vi bor möblerat nu men skulle vi flytta finge vi nog hämta våra saker...på Gotland), eller tiden och energin arbetet med en flytt kostar. Jippi igen!

För två helger sedan (Hjälp! Tiden går lite för fort) var vi i ett begynnande vårvarmt Göteborg och hälsade på min Tove och hennes Thomas. Vi hade en fantastiskt trevlig helg som även den gick lite väl fort. Johnny fick gå på travet och jag hade en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag , Tove och Thomas var på Universeum. En makalös plats full av djur och roliga utställningar. Tänk Fenomenalen goes humungus ni som är belanta med Fornsalen! Vi hade skitkul!

Helgen som var (påskhelgen) spenderades i ett mycket vårvarmt Visby. Vi lyckades träffa många vänner men tyvärr inte alla. Hann med att göra mycket kul men hade gärna gjort mer. Det är som det är. Man får nöja sig med effektiva möten och man känner sig som en stor och tråkig vuxen när man plötsligt måste "rusa" för att hinna med den där lunchen med en annan vän...Jag vill ha mer tid och mer pengar så att jag kan läsa en massa roliga kurser och spela en massa musik och resa en massa till spännande platser utan att behöva försaka något...

Det är ju alldeles fantastiskt att det börjar bli varmt. Jag har fått fräknar och blir glad så fort jag öppnar dörren och går ut. Underbart! Men en stor nackdel som värme och ljus innebär är väl att jag vaknar mycket tidigare än jag vill på morgonen av att solen liksom snirklar sig in, tar sig upp över mörkläggningsgardinen och speglas i det vita taket så att det faktiskt blir jätteljust. Jag är lite sur över att jag inte kan sova vidare då...

I skolan är det hektiskt igen men det är kul också. Jag arrangerar och harmoniserar och audiofilerar (?) och ska börja spela in en låt snart och det är fullt ös helt enkelt. Jag tror att jag har lite koll på allt just nu i alla fall.

Nu är det dags för pannkakekalas. Jag fick önska mat ikväll :)

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0