Oh lord

Nu har jag fått litteraturen till musikvetenskapen. Ikväll har jag läst, och läst och läst och jag har skrivit om vad jag har läst men jag orkade inte sammanfatta färdigt hela kapitlet. Har några centimeter kvar av det obligatoriska a4-pappret som måste fyllas. Herre! Jag är helt slut. Underbare Johnny matade mig med supersmaskigt kött med potatis som man kunde mosa ner i grymt god sås. Tack och lov att han ser till att jag över huvud taget överlever.

Vi har hunnit namnsdagsfika idag också. Det var ju Roy och någon till som hade namnsdag och jag bestämde mig för att hitta ett konditori där de hade GRODBAKELSER men när vi väl var på stan insåg jag att det går alldeles utmärkt att besöka vilket konditori som helst. Vi åt dammsugare och arrackboll och en kola-chokladkaka. Först åt vi macka. Det var gott och Roy var nöjd.

Det är sent och jag ska sova. Imorgon ska jag gå upp, äta frukost och skriva klart musikvetenskapsuppgiften så att jag raskt kan börja på nästa. Sen har jag bara två stycken uppgifter kvar tills jag är ifatt och allt ska lämnas in på torsdag. Härligt? Jorå, jag vet.

Med min stora gröna engelska kursbok med namnet "Concise history of western music" bredvid mig, brillorna på nästippen och ett anteckningsblock med virriga anteckningar i knät känner jag mig som en riktig student. Idag blev det till och med nudellunch. I am good at this!

Goder afton!


Kommentarer
Postat av: Tove

haha låter hardcore med nudlar och allt. har inte ätit nudlar en gång ännu under min studietid vad jag minns, tacka gud för det.

2010-09-08 @ 21:07:53
Postat av: Isolerad, kuvad o mäktigt rastlös hemmaman

Nudellunchen var helt o hållet ett eget initiativ i linje med bilden av en lidande student.



Vanligtvis är det bara att sätta sig vid dukat bord 3gånger om dagen. Hemlagat. Med kaffe. O bara ett försynt skrammel med disken som ackompanjerar läsandet i stora gröna boken.



Bara så ni vet.

;-)

2010-09-09 @ 16:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0