core-söndag

Nu har jag fixat ett medlemskap på Olympen träningscenter här i Växjö och redan testat deras afropass och det var kul och bra och deras Funktional moves som var sjukt bra med duktig instruktör. Idag ska jag premiärträna core! Ser fram emot en riktig magmördartimme. Jag vill ha träningsvärk!!

Jag har haft problem med huvudvärk och spända axlar och nacke sen vi kom hit och jag kastade mig djupt ner bland alla böcker men sen jag kom igång igen med lite träning så-voila! Jag mår mycket bra i min kropp och tror helt och fullt på den helande och balanserande effekten som träning har. Men det var nog inget nytt...

Johnny står i köket och visslar glatt och ska baka LCHF-bröd. Flera års nattarbete har gjort att han inte sover så jättebra men han håller sig vid mycket gott mod ändå och tar denna enorma förändring som en riktig hjälte.

Jag tycker att varje dag är spännande och rolig och alla lektioner hittills är jättebra. På måndagar har vi vokalensemble (kör) och det har jag verkligen längtat efter under mina år som icke musikstuderande. Det är jätteskoj! Vi har fått några låtar och ska nog framföra dem på någon liten lunchkonsert när vi blivit lite bättre.
Dessvärre går typ all min tid till musikvetenskapen. Hundra sidor ska läsas till på tisdag. Jag tycker att det är jätteintressant men jag har ohjälpligt kommit efter för att boken inte dök upp i tid och nu får jag strunta i att komma ifatt för att hinna läsa på inför nästa föreläsning. 100 sidor. Så idag blir det träning och sen blir det läsning.

Nästa helg ska vi hälsa på min Tove i Göteborg! Det är då V75 på Åby travbana så Johnny ska få se det på plats och vi andra följer nog med dit och sysselsätter oss med...ja, man kan väl dricka öl och äta korv om man blir trött på alla hästar men förhoppningsvis ska även själva travet vara lite skoj.

Ha en bra söndag!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag längtar tills ni kommer! Jäkligt roligt :)

2010-09-13 @ 21:28:32
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0