3 veckor

Tiden flyger verkligen när man pluggar. Tre veckor är snart avklarade. Det har varit intensivt och kommer att bli mer för imorgon torsdag ska jag ha den första lektionen i mitt "huvudinstrument" Musikproduktion. Det kommer jag sedan att ha lärarlett tre timmar i veckan och det blir väl en hel del valfri tid i studion också för jag är väldigt grön på detta område. Jag är faktiskt lite nervös. Alla andra ämnen har jag en bra uppfattning om nu och mycket har jag haft förr om åren så jag vet vad jag ska förvänta mig och jag kan redan en hel del som för många är nytt.

Imorgon blir det en hysterisk dag för jag ska även ha några timmar musikvetenskap där jag kämpar som ett djur för att hinna med i den engelska litteraturen. Jag funderar på att lägga upp ett litet stycke från boken på min blogg så att alla får en chans att se vad jag egentligen håller på med. Sida upp och sida ner av förklaringar och beskrivningar kring konstmusikens historia. Många musikstycken beskrivs bitvis i detalj på denna underbara akademiskt musikvetenskapliga engelska och man ställer sig frågan: Vem skriver en sådan här bok? Och hur mycket fick hon för det? Man undrar även om anledningen till att den inte är översatt till svenska är att det helt enkelt inte finns någon människa med det överjordiska tålamod och den absurda kunskap om dels det engelska språket och dels de musikvetenskapliga analyser, historiskt och teoretiskt, mellan 500-tal och 1900-tal som krävs för en sådan uppgift. Vad vet jag?

Jag har pluggat färdigt för kvällen och ska nu lite rappt packa min stora äventyrsväska för imorgon efter musikproduktion, musikvetenskap och repetition med mitt lilla Växjöband så far jag och Johnny på äventyr till Göteborg! Vi ska äntligen hälsa på min Tove och hennes karl och deras katter! Jag ser fram emot en helg fylld av LEDIGHET! Planerna innehåller besök på Åby trav (med eventuell korrigering av finanserna), mat och rödvin, någon liten fika kanske och allmänt navelpill. Jag kan knappt tro att det är sant faktiskt.

Nu är jag riktigt jäkla trött.

God natt!

Kommentarer
Postat av: tove

Åh vad mysigt att ni var här tycker jag. Måste ju bara säga det igen och igen och igen så vi gör det snaaart igen. Ska inte Johnny börja en travblogg för rookies? Den skulle jag läsa!

2010-09-21 @ 11:40:44
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0