Lunchkonsert!!

Idag har min fina lilla klass haft lunchkonsert på skolan. Det gick jättebra! Alla är superduktiga och hade valt bra musik att spela. Min grupp har filat lite på "Vem ska jag tro på" av Thomas diLeva och den fick jag äran att sjunga och även blockflöjta lite på. Sen gjordes vår countryversion av Alice Coopers "Poison" och på den spelade jag trummor. Jag har övat flitigt och det blev mycket taktfast även om jag lyckades tappa vispen lite snabbt vid ett tillfälle men det räddade jag så att ingen märkte något :-) Vi spelade också "Calico skies" av Paul mcCartney. En jättehärlig gladlåt som gjordes ännu gladare av att vi hade med blockflöjt och melodikum. Det gläder mig att säga att blockflöjten nu är mycket omtyckt och respekterad i min klass. Många är förvånade över hur bra det faktiskt kan låta. Så brukar det ju vara. Ännu en publik fångad och förd till Blockflöjt city! Jag gör mitt jobb här i Växjö kan man säga.


Här är jag och min grupp när vi spelar "Vem ska jag tro på" i
dansbandstappning. Jag sjunger med trutig mun.


Vi sjunger "Calico skies". Blockflöjten hålls redo för snygga fills medan
munnen sjunger en stämma till melodin. Erik spelar melodikum med slang.


Här sticker jag upp bakom trummor och gitarrhalsar i "Poison".


Men det är ändå såhär jag känner mig själv i musikaliska sammanhang.
Tillsammans med Erik solar jag mig alldeles blå. Vilken feeling, va!

Det har varit en jätterolig dag och en jätterolig tid! Nu är denna delkurs slut kan man säga. Men jag tänker nog försöka vara med i någon ensemble i alla fall så att jag kan fortsätta spela och så verkar de flesta tycka. Den 15e december har vi julkonsert och då är det jag som ska till stor del sköta ljudet är det sagt så nu får jag lägga lite krut på ljudtekniken och mina musikproduktionslektioner.
Nu är jag i alla fall helt klar med musikvetenskapen för denna termin (om inte läraren är jättemissnöjd med min essä och vill ha kompletteringar) och det kan jag säga, det är jätteskönt!
Imorgon har vi körkonsert med klassen och på fredag åker vi till Kalmar och ska hälsa på folk och gå på maskerad! Sen är det typ höstlov eller "kulturlov" som man kallar det. Det innebär inte att jag är lektionsfri men det innebär att vissa lektioner inte blir av. Lite lugnare vecka helt enkelt. Skönt!

Hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0