Inte frisk!

Oj, oj, oj. När jag väl "får" tid att sätta mig för att blåsa dammet av den gamla bloggen så är det för att jag egentligen skulle varit på vokalensemble just nu men jag är sjuk så jag är hemma. Började känna mig sådär rivig i halsen igår och utstod under natten utvecklingen av en jävla förkylning. Jag är inte helt deckad. Jag var minsann på min pianolektion idag och det gick åt skogen men jag var i alla fall där. Körsång har aldrig passat sig för dem med riviga halsar så det struntar jag glatt i idag.
Istället har jag suttit i soffan och hängt med huvudet över min musikvetensakapsbok och hoppats att något av det som står där ska åka in i min hjärna och helst fastna, om än för en liten stund. Tenta nästa torsdag. Ångesten kryper omkring i min skolväska och hoppar upp med ett vrål varje gång jag går förbi. Försöker att plugga ifatt i förväg eftersom vi får besök av min kära mor i helgen och då vill jag inte behöva tänka på några tentaångestdjur som hoppar upp och vrålar. Då ska vi åka på Ikea och så ska vi äta mammas mat tills vi skäms och på lördagen ska mamma och jag gå på stan minsann! Det ska bli hemskt trevligt och jag har förtjänat det för jag tycker att jag kämpar på så duktigt. Känner knappt igen mig själv...

Men min driftighet har sina nackdelar och ambitionen att gå på fest både fredag och lördag var nog högre än jag förstod. Vi har haft en supertrevlig helg men den tog lite kål på mig.
Besök från Gotland fick vi i form av Jonas som pluggar distans och kommer till Växjö en gång i månaden. Vi tog med honom på studentpub! Vi var nog äldst på stället utan tvivel och alla hade vi väl åsikter om de oerfarna ungdomarna som utgjorde personalstyrkan. Det var verkligen en upplevelse: Där fanns billig öl, ostädade toaletter som inte gick att låsa, virrig och okunnig personal som jag aldrig hade anställt ens om jag fick betalt, många fulla och uppklädda (snarare nerklädda om man betänker mängden tyg...) ungdomar som raggade på allt och alla. Ett myller av människor stod utanför i kö ända tills inträdet stängde och några fick vända hem igen. Jag skulle ha varit så bitter om min utekväll blev en kall kväll i en kö utanför ett ställe! Så bitter! Jag tyckte ju synd om dem men de flesta hade nog väldigt roligt, både inomhus och utomhus. Min karl hade roligt i alla fall och det hade jag också för mitt sällskap var av högsta klass och det väger upp för den sunkiga, smått patetiska inramningen. Eller var det kanske vi som var patetiska som 27, 35 och 36 år gamla valde att gå på studentpub...
Huvudskälet till att vi gick dit var att en i min klass skulle spela med sitt band och de var jätteduktiga, de spelade typ country-rock. Mycket bra. Min klasskompis hade skrivit upp Johnny och Jonas på en lista så att de fick komma in. De är ju inte kårmedlemmar och det måste man egentligen vara för att få gästa dessa fascionabla tillställningar!

Veckorna går väldigt fort och är väldigt intensiva. Jag försöker att vara i skolan tidigt varje dag även om mina lektioner inte börjar förrän runt lunch. Jag håller ju på och lär mig ett musikprogram som heter Pro tools och det lägger jag massor med tid på att ens förstå grunderna i. När man kan det kan man skapa en massa snygg musik och det ser jag fram emot.
Jag är lite sur för det finns knappt någon tid att träna. Jag får liksom inte plats med allt i mitt liv. Har alltid tyckt att dygnet har för få timmar. Mina fötter och benhinnor har varit töntiga så jag kan inte riktigt vare sig löpträna eller promenadträna heller. Hörde om ett ställe i stan där det finns body pump!! Varför köpte jag inte kort där istället? Olympen är väl bra men inte så inspirerande. Lysrörsbelysning och blåa golv som belyser varje glåma! Tyvärr!

Jag är lite extra sur och trött eftersom jag inte är kry så man får som läsare nu direktiv att ta det negativa som skrivs med en och en halv nypa salt. Vi får se hur jag mår nästa gång jag lyckas skrapa fram en blogglucka.

Nu lagar min underbare man broccolisoppa till mig. Gott!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Roburt

Pro Tools är SKIIIIT! Tycker jag i alla fall. Eller, det är säkert jättebra egentligen, men för en teknisk mupp som jag så är det alldeles för komplicerat = dåligt. Tacka vet jag Cubase! Jag undrar lite varför inga utav dessa musikproduktionsprogram görs i svenska versioner? Vore ju grymt mycket lättare för oss stackars normalbegåvade!

2010-10-05 @ 14:50:33
URL: http://hejgotland.blogg.se/
Postat av: Tove

Oj oj, visst är det trevligt när man inser att man börjar bli gammal? :) Krya på dig! Studentlivet är hektiskt men det ger sig med tiden, man lär sig vad man kan läsa och vad man inte måstemåstemåste-läsa. KRAM

2010-10-08 @ 22:32:04
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0