Halloweenfest i Kalmar!

Vi är åter i Växjö efter en alldeles fantastiskt trevlig helg i Kalmar. Vi har bott hos Johanna och jag var ute med henne på fredagen medan Johnny träffade sin kalmarkompis. Jag och Johanna var på en krog där P3 hade en humortävling som vår kompis Johan var med i. Han var jätterolig men vann inte tyvärr. Det var några roliga uppträdanden och vi hade överlag en jäkligt skojig kväll.
På lördagen var det så dags för den efterlängtade HALLOWEENFESTEN! Vi pyntade Johannas lilla hus med spindelväv och vi stänkte ner ett duschdraperi med blod (fake) så att det såg ut som att någon hade blivit fullständigt slaktad i duschen!! Sen gjorde vi oss själva riktigt läskiga också. Jag var någon sorts zombiesnubbe som under kvällen kom att kallas "Billy Bob", Johnny klädde ut sig till en stor grön kärring (hihihi) och Johanna var "Fröken mördad" som under kvällen spelade en viktig roll i den mordgåta som Johanna hade förberett. Det var riktigt spännande! Hon hade gömt ledtrådar i huset och vi var två i varje lag som blev mer och mer paranoida över vad de andra visste och inte och lagen smög sig hela tiden undan för att konferera och spanade på vad de andra gjorde. Ett skojigt musikquiz hade "Fröken mördad" också förberett och nu kommer skrytet: Jag och Johnny, min självklare lagkamrat, vann stort både i musikquizet och vi löste även mordgåtan till Johannas stora förtjusning.
I slutet av kvällen (början av nästa dag...) upplevde jag vissa problem med att få av mig alla bölder och allt blod och hade kvar lite röda pigment idag också. Nåja, det är ett lagom offer till partygudarna.

Vi såg ut såhär:


Före...

och efter sminkning...


Och så Johnny före...


och efter....

Hjälp!!


Här är hela gänget. Det är glada flickor från Johannas klass och så jag
och Johnny i all vår grönhet.

Fantastiskt kul helg. Nu har jag typ liksom lov fast jag har lektion imorgon men annars är det inte så mycket mer. Idag har jag haft en underbar dag. Jag kom upp i vad jag kallar tid och sen har jag städat, varit på yoga som var hur bra som helst, tagit en lur i soffan och lagat mat till min man. Snart ska vi på bio och se "The other guys". Imorgon väntar också yoga och på onsdag också. Jag älskar lov!! Typ liksom...

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0