Tvätt, städ och jobbsök

Idag är en sorts aktiv passiv dag. Jag gick upp sent, slängde in en tvätt, åt frukost framför tvn, städade ur vårt sopsorteringsskåp och sökte precis ett jobb. Deltid visserligen men man kan börja ganska snart och det är på minst 1,5 år. Som några av er vet så sökte jag ju mitt drömjobb i helgen men jag kan säga att det fick jag inte för de vill inte anställa vuxna som har en hyra att betala utan väljer skolungdomar som kostar mindre och inte ställer några krav kring hur många timmar de får. Detta var arbetsgivarens ord, hennes förklaring för mig. Jobbet var som affärsbiträde i en nyöppnad godisbutik!! Jag hade älskat det! Men nu kan jag njuta av att besöka butiken istället. Bara 5,90 hg för över 500 sorters godis!

Vi får se hur det går med jobbet jag just sökte. Hoppas lite på det så vill därför inte skriva mer om det för då kanske gudarna hör mig och de brukar alltid vilja jävlas med mig...

De senaste dagarna har varit roliga. I fredags var vi på after work på Fornsalen och såg mina vänner och musikerkollegor spela Johnny Cash-musik. De har inte spelat ihop på ett år men de var ändå grymma! Lars är en fantastisk imitatör och kvällen blev jätterolig. Så rolig att vi bestämde att vi måste ha mer fest så lördagen blev det hemmafest hos oss. Glada människor, öl (delvis alkoholfri), vin och sura shots (Robert, du var där med mig) och bra musik från Spotify gjorde kvällen till en riktigt bra kväll. Tyvärr blev det även en sen kväll så det var lite tråkigt att jag var tvungen att gå och jobba nästa dag. Men jobbet gick bra. Jag stod i butiken på Fornsalen och pysslade och pratade med min kollega. Sen masade jag mig till Träningscentret för ett uppiggande Free power dance-pass. Kul!

Idag står det matlagning på schemat. Något som jag varit helt ointresserad av och oinspirerad till de senaste månaderna. Men jag är hungrig på något riktigt smarrigt så idag har jag plockat upp torsk som jag ska tillaga i ugn med ett chilitäcke och servera mig själv (Johnny äter inte fisk) med kokt potatis och en dillkvist. Det får bli lunch om en liten stund. Ska bara blogga färdigt först...

Ikväll är det dags för body jam och det var ett par veckor sen. Det andra stället jag tränar på har nämligen yoga vid ungefär samma tid på måndagar och jag älskar ju yoga. Jag vill klona mig! Jag är i valet och kvalet nu när det snart är dags att köpa nytt årskort. Ska jag stanna på mitt älskade träningscenter eller byta till det andra som utlovar mer yoga och dessutom snart öppnar nya lokaler och kommer att ha fler pass att välja mellan. Som det ser ut nu är jag årsmedlem på Visby Träningscenter och har ett 10-klippkort på Form Fitness. Jag önskar att jag hade råd att fortsätta träna på båda ställena. Hoppas att jag får det där jobbet...

För övrigt lyser solen och snön försvinner så sakterliga här i Visby.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0