Och solen kom...

och jag är tröttare än jag varit på länge. Varje dag är vacker och ljus men jag ligger i min säng till 11-12 och när jag väl går upp tar det timmar innan jag piggnar till. Sen är jag pigg i ett par timmar och blir efter det trött som någonting slakt. Det som är lite intressant är att det är helt ok. Ingen ångest, ingen stress (lite stress ibland kanske...), inga overkliga krav. Jag unnar mig totalt att bara löka runt och vara.

Jag tränar såklart. Igår var jag på Free power dance och släppte loss, ikväll väntar ett yogapass och tisdag och onsdag är det afro. Jag är väldigt glad för all denna träning som ger mig så mycket och som dessutom får agera distraktion just nu. Jag har nämligen aldrig förr varit så röksugen som sen jag fick reda på att jag hade en propp och absolut inte får röka. Fram tills då kändes det som att jag valde rökfrihet och var fri. Nu bestäms det åt mig och rebellen i mig vill röka hela hela tiden bara därför. Men man kan inte röka på ett träningscenter. Jag är ganska säker på att det är rökfritt där i alla fall... Och kicken efter träning är tillräcklig i några timmar så det är en stor hjälp. Resten av tiden är hemskt jobbig. Jag menar, jag slutade röka för snart två och ett halvt år sen. Jag är liksom rätt ute ur beroendet. Jag har redan klarat det. Och nu måste jag börja om? Jag vill bara rulla ihop vad som helst och röka det! Har surfat runt lite och kollat nikotinfria cigaretter och hoppats att det finns en smart och ofarlig lösning där ute men allt som man tänder eld på och suger i sig måste väl vara skitfarligt. Eller? Träna, träna, träna!

Jag har masserat en kompis idag. Hon var alldeles öm och stel. Hon pluggar. Stackars studenter! När jag pluggade var jag också tvungen att få massage och även gå till naprapat. Hade jätteont. Just mellan skulderbladen satt problemet. Det är en fattig målgrupp, studenterna, och de har i regel alltid behov av den här sortens behandlingar.

Nu är Johnny vaken och vi ska hitta på något i solen. Kaffe får det nog bli. Hos någon snäll kanske.

Hare bra!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0