Jag är aktiv!

Ja! Jag har haft ett par riktigt trevliga och aktiva dagar. Igår gjorde jag och Johnny en utflykt tillsammans med vår engelske vän Paul. Vi åkte till Folhammars i Ljugarn på sydöstra Gotland. Där finns en massa raukar som vi glatt fotograferade, framför allt Paul som aldrig förr har sett en rauk. Vi hade köpt med oss grillad kyckling, ost och kaffe (mmm) och vi stannade vid en av alla Gotlands kyrkor och åt i bilen medan en man som arbetade i ett garage en bit bort kastade korta nervösa blickar åt vårt håll.
Vi hann också med en kopp te hos min svärfar i Kräklingbo innan vi återvände till stan. Vädret var alldeles fantastiskt! Solen var så varm och skön och jackan åkte av och musiken vreds upp. Det var en lyckad början på en varmare tid i våra liv. Fast de säger att det ska bli kallt igen...


Jag och Johnny med kalla näsor (min har några nya fräknar på sig
och det är ett riktigt vårtecken)



Raukar i det vackra vädret.


Både vanliga fotspår och skidspår i snön i soliga Folhammars.


Jag och mitt fräkniga nylle.


Idag var också en riktigt trevlig dag. Jag var uppe redan 06.30 för att gå på veckans yogapass och det var ett ytterst svettigt pass faktiskt. Ibland är det bara så och åter igen blir man knappt varm. Sen var det blodprovsdags och efter det bjöds jag på kaffe hos den trevlige engelskmannen som råkar bo ungefär en minut från vår källare.  Det passar mig alldeles utmärkt!

Sen väckte jag min karl och vi åkte norrut på en liten tur. Det har varit mulet idag men solen kom fram när Johnny gick upp så det var perfekt. Sen mat och en lugn kväll i vår lilla vardagsrum.

Nu är jag trött och nöjd och misstänker att jag snart kommer att sova mycket gott.

God natt!



Kommentarer
Postat av: Tove

Va söta ni är :) Å vad vackert med snön. Här håller den på att smälta bort och jag klagar inte, för den är inte vit och fin här längre. Massa kramar!

2010-03-14 @ 17:08:06
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0