Fina, snälla waranklinik!

Idag har jag talat med min läkare. Han gav mig goda nyheter. De blodprover som skickats till Karolinska ser bra ut, inget tyder på att jag fått en propp på grund av ärftlighet trots att jag vet att min gammelmormor hade lite proppar i sin ungdom. Alla som tycker om att mobba mig för att jag tränar blir väl glada nu: Förmodligen är min propp resultatet av en muskelansträngning. Förmodligen. Jag hade ju tränat samma dag och det har jag sagt till alla läkare men ingen har reagerat. Men nu vet vi. Förmodligen. Jag ska kallas till någon sorts röntgen för att utesluta att det är något mer knas i min kropp. Om allt ser bra ut efter det kan jag kanske till och med avsluta waranbehandlingen! ! ! !

Ännu får jag inte styrketräna men jag är väldigt nöjd ändå. Min yoga och min afroaerobic och bodyjam är helt fantastiska för mig. Jag hittar nya nivåer av glädje och belöning när jag tränar nu. Dessutom har jag verkligen tid att engagera mig i träningen eftersom jag nästan inte jobbar alls. Jag skäms lite för att erkänna det men jag skulle lätt kunna leva så här, utan jobb och med träning i stort sett varje dag...

Igår var en av de bästa dagarna i mitt liv! Jag hade bestämt mig för att förnya garderoben, framför allt träningsgarderoben så jag drog ner på stan och spenderade ett par ljuvliga timmar i olika butiker. Lyckades hitta allt jag behövde plus lite som jag bara var tvungen att äga. Kom hem med ny sport-bh, tränbyxor, sköna löst sittande yogalinnen, ett gäng roliga tröjor med tryck och en klänning. Solen sken på mig hela dagen och alla var snälla och behjälpliga i affärerna. Jag brukar tycka att det är hemskt jobbigt att få hjälp av expediten men igår struntade jag i det och lät mig bli servad och ompysslad. Kände mig som Pretty woman fast jag betalade själv och köpte inga roliga hattar...

Min nya garderob är jättefin, min plånbok är väldigt slim, idag väntar afro och imorgon bitti yoga. Fan vad jag är nöjd!

Kommentarer
Postat av: Tove

Faan va roligt :D Både waran-infon och shoppingen, fast mest waranen :) KRAM!

2010-03-23 @ 21:35:00
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0