Leeeeedig!

Wow! Ledig at last.

Jag har jobbat så mycket den senaste veckan att jag inte riktigt är med. Lite smått dum i huvudet går jag omkring och är. Men folk är förlåtande tack käre skapare.
 
Idag har varit en rolig dag. Jag har efter jobbet repat med mitt korvluktande medeltidsband och det var trevligt och jag tror att vår konsert på årets medeltidsvecka kommer att vara mycket bra. Kanske riktigt jävla bra till och med.
Alla andra dagar sen sist jag skrev har jag jobbat på museet, en hel del i cafeet där vi haft asmycket att göra för det har varit dåligt väder och då samlas alla runt mat, kaffe och en arm och öm Reg. Efter jobbet har jag haft spelning fanimej varenda kväll förutom söndag då jag i en lycklig dimma träffade käre Rawburt och gick på bio med denne för att se Sex and the city 2 som var bra men under förväntan.

Vid ett par tillfällen den senaste tiden har jag släng suktande blickar mot tv-soffan, tårögt drömt mig tillbaka till dagar av lugn, ro och Johnnys sällskap som inte ens efter att han kom tillbaka från fastlandet har varit alls påtaglig. Man kan se små spår av att en annan människa bor här men vi har inte riktigt lyckats träffas. Det guppar till bredvid mig i sängen runt 7-snåret på morgonen men då vill jag bara sova lite till och när jag väl går upp snarkas det friskt under den fluffiga högen på min högra sida. När jag kommer hem på kvällen är här tyst och mörkt. Spindlarna stannar tvärt mitt i sin marenge, smyger sig på snabba fötter tillbaka till sina vrår och tittar därifrån på mig när jag hasar mig in i badrummet och borstar mina tänder. Försöker att minnas sist de såg mig. Det var jättelänge sen tycker de. Fortsätter festen när lampan släckts i sovrummet och ljuset ersätts av tunga, jämna andetag. Tävlar om vem som vågar gå närmast mig när jag sover. De har sett spindelsugen. De vet. Bara de modigaste går upp på mig och gör V-tecknet till de andra från den högsta punkten på min höft. De andra applåderar ivrigt sina hjältar.

Jag vet som ni kanske märker inte riktigt vad jag skriver. Herre, vad skönt att äntligen vara ledig på riktigt i tvenne dagar. Förhoppningsvis väntar mig yoga imorgon bitti men så få har bokat sig så vi får se om det blir av. Jag hoppas med hela mitt väsen. Jag längtar hela tiden till att få träna ju.

Nu ska jag prata med min karl på telefon.

Hej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0