Pust och frust!

Måste bara säga att nu har till och med Johnny börjat gnälla över att det publiceras alldeles för få inlägg på den här bloggen. Och vi är liksom ihop och han vet allt om mitt liv för jag älskar att prata om det :) Men ändå vill han läsa om det så det ska han få:

Jävlar i mig vad jag har sovit tungt i natt efter en riktigt tuff kväll som någon sorts bartender/servitris på Fornsalens After Art igår. After Art=after jobb för konstfolk. Jepp. Kul idé, MASSVIS med folk. Jag har serverat så mycket rött och vitt vin (vitt vin är tydligen också arty nu) att jag drömde om det inatt.
Folk dök upp innan jag ens hade bekantat mig med situationen så första timmen var lite crazy och förvirrad och sen var det bara att köra. Jag i baren, kollegan Björn i köket. En riktig klippa. Folk var hungriga och Björn sprang fram och tillbaka med quesedilla efter quesedilla och jag hade konstant folk i baren mellan runt 16-20.30 så det fanns liksom inte en chans för någon av oss att gå runt och rydda. Borden var fulla av glas och flaskor eftersom folk köpte flasköl och sen drack dem den i ett glas som sen byttes till ett till glas när nästa öl köptes. Nästa gång jag jobbar på något sånt här ska vi inte ha glas ståendes framme utan folk ska vara tvungna att be snällt för att få dem. Dessutom, om det ska vara sånt här tryck, måste vi nästan ha en diskplockare. Det tycker jag och det tycker Björn! Pust och frust!

Men det gick bra faktiskt. Det var något litet tillfälle då jag tänkte att ok, nu är allt slut och jag hinner aldrig fylla på för kön är konstant men sen lyckades jag ändå på något vis fylla på det nödvändigaste (vinglas och vin och sånt) innan det blev riktigt krisigt. Jag kände mig till och med duktig. Det har jag aldrig gjort i en krogsituation förut. He. Även en gammal Warantant kan lära sig!

Ikväll är det fest! Vi ska ha fest. Jag älskar att ha fest. Vi har det bara nästan aldrig. Lite knasigt kanske. Vet inte varför egentligen. Idag är första dagen i resten av våra liv. Fest!

Jag har köpt en massa alkoholfri öl och ett alkoholfritt rött vin som heter s:t Regis. Det måste ju passa mig tänker jag. Jag är löjligt förtjust över tanken att om man dricker alkoholfritt så kan man dricka så mycket man vill! Och man slipper bakfylla. Det känns nästan lite lyxigt. Liiite som att både ha kakan och äta den om ni förstår....

Jag önskar all en förträfflig lördag och jag skickar ut en speciell hälsning till min livskamrat: Johnny, lycka till med V75. Idag händer det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0