Näskanna

Jag har köpt en näskanna! Man sköljer näsan och bihålorna med den. In i ena näsborren, snirkel upp i huvet och ut genom andra näsborren. Ashäftigt! Man blir helt ren och liksom otäppt. Det känns som att luftvägarna är enorma och det går jättelätt att andas. Denna ritual antas även kunna hjälpa till att hålla förkylningar borta och att påverka spända pannor och därför motverka spänningshuvudvärk. I yogakulturen används den innan yoga för att förbereda luftvägarna för djupandning. Jag ska skölja varje morgon och innan läggdags om jag känner mig täppt. Hi, hi.

Kommentarer
Postat av: Tove

Visst var Avatar GRYM!! :) Coolt med näskannan. :) Kramar!

2010-02-07 @ 21:42:16
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0