Ordningen återställd...tror jag

Det tar ett tag att komma tillbaka bara efter dryga två veckors vardagsfrånvaro. Nu är saker inhandlade såsom mat, hygienprylar och träningskort! Jag har bestämt mig för att vänta med att köpa ett nytt årskort och nöjer mig med ett 10-kort just nu. Ty imorgon börjar jag jobba och kommer att jobba en del i maj så jag vet faktiskt inte hur många pass jag hinner gå på. Vill inte slösa pengar ju. Däremot ska en väl genomtänkt plan nu sättas till verket. Jag ska börja löpträna! Mina fötter kommer kanske att vara en smula chockade i början eftersom de i sin otuffhet endast har sprungits på i ytterst sällsynta fall de senaste 10 åren. Jag har frågat ortopedcentret om de tror att de är möjligt för mig att löpträna och de säger att nu när jag har mina hålfotsinlägg ska det gå. Ingen behöver uppmana mig att börja försiktigt för det är jag väl medveten om. Första turerna blir väl runt huset och sedan får jag se hur långa sträckor som känns bra. Löpträna! Tjo!

De senaste dagarna har jag försökt sammanfatta vår semester för de vi träffat här hemma. Det enda jag kommer på att vi egentligen har gjort är äta, dricka, äta, solabada, dricka, sola sig torr och gå hem för att äta och ta en öl eller sju.

Jo, vi blev lite polers med två av servitörerna så de tog med oss och bowlade en kväll (natt, klockan var väl 23 när vi åkte och vi var hemma igen runt 03) och det var hemskt trevligt fast det inte gick så bra för en av oss och det var mig...
Vi fortsatte på temat midnattsaktiviteter och åkte nästa natt upp på ett berg för att grilla på en uteservering som ännu inte börjat användas för säsongen och som hade en fantastisk utsikt över Alanya.

Den som vann 5-kampen är Ingen! Jag vann i minigolfen med två slag!!! men vi har ännu en gren kvar. Biljard, Kalaha till Johnny. Minigolf, Othello till mig. Vem ska vinna den sista grenen och vad ska det bli för gren? Kanske blir det en armhävningstävling (då vinner nog jag) eller en brotta ner psykospatienter-tävling där säkerligen Johnny skulle gå hem med segern. Vi kommer att få vänta på att det ska uppdagas vad det är vi ska tävla i.

Nedan kommer jag att presentera lite fotografier av oss på vår semester. Jag förstår att det är ganska tråkiga bilder för den oinsatte men jag vill bara säga att för oss har det varit en fantastskt tid och jag är så glad att vi fick dessa två veckor innan sommaren börjar. Nu är det dags att jobba Johnny. Jag kommer att sakna dig. Vi ses i höst....


I bussen på väg från flygplatsen i Antalya till Alanya två timmar bort.
Dagen har bestått av hotellfrukost på Radison blue och en trevlig flygresa på 4 timmar.


Vår balkong med utsikt över Alanya och en massa fina berg. Vi har just varit och fått
massage vilket vi såg till att få tre eller fyra gånger var. Minns fan inte...



Johnny på stranden med fina berget i bakrunden.


Regis på stranden med fina berget i bakrunden.



Här har vi gjort oss fina för att gå ut på vår favoritrestaurang. En italiensk sådan
med grym service och underbar mat.


I takpoolen. Ser lite knasig ut. Kanske börjar bli hungrig på en Döner kebab
och en färskpressad apelsinjuice...


Sköldpaddan och katten i museets trädgård. Ej ännu medvetna om varandra.
När jag gick närmare bröts en kvist under min fot och orsakade båda djuren
att titta upp och fly åt varsitt håll med ett plask och ett rafs.


Sen kom den varma kattormen och strök sig lite.


Här spelas det lite 9-ball.


Johnny behärskar det omtalade bowlingbenet. Han vann för övrigt rätt
fett vill jag minnas.


Från vår nya kompis balkong. Han fångade våra hjärtan genom att laga
smaskig mat till oss och han lät oss bada i sin kvarterspool. Det här var vår sista kväll
i Alanya (för den här gången).

Jag ser fram emot vår nästa resa men nu ska jag ha en riktigt bra sommar i min källare och på mitt museum. Årets sommartema är-Lagom av allt...Tror ni att jag klarar det?

Kommentarer
Postat av: Anna

Ooooh, det ser underbart ut! När jag kommer hem i sommar då du, då ska det umgås varenda ledig vaken sekund!!!

2010-04-30 @ 17:17:31
Postat av: Jottis

Åhmen. Fy blaskemig va härligt det ser ut! Så fina kort! Jag blir alldeles varm i hjärteknölen!

Saknar er fett mycket vill jag påstå och tycker nog att det är på tok för länge sen vi sågs, i vanlig ordning!

Nästa gång (eller när jag väl är färdig och har Råd att åka någonstans) åker vi fyra stycken till alapanenajanja eller vart ni nu var någonstans!

Kraaaaam!

2010-04-30 @ 18:33:09
Postat av: Rawburt

Åh, mitt älskade Alanya med sina fantastiska vyer, underbara människor och smaskiga kebab! Skönt att ni hade det så fint och att vulkanen inte höll er kvar där nere för evigt. Fick förresten veta att Garage tydligen har slagit igen! Helt sjukt. Vart ska man nu ta vägen liksom? Fnuuuulbulle.

2010-04-30 @ 20:04:11
URL: http://hejgotland.blogg.se/
Postat av: Tove

Lagom? Come again? :) Fast jo, jag tror på dig och löpträningslagom så du får igång musklerna, heja dig! Härligt!! Fan vilken fin semester ni verkar ha haft. Gos. Kram!

2010-04-30 @ 22:32:43
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0