Asta la vista

Jaha. Då var stunden kommen. Detta är kvällen före resan. Den pirriga, förvirrade, förväntansfulla, trötta men glada kvällen innan det är dags att återigen gå ombord på den ökända (ö-kända, HA, HA) gotlandsbåten med sprängfyllda resväskor och rödstrimmig blick (vi tar tidiga morgonbåten som innebär att vi måste gå upp vid 05).

Idag har vi fixat behövligheter och avskedsfikat med käre Robert som faktiskt har besökt just Alanya till och med fler gånger än vi har. Jag gick upp jättetidigt och waranade mig och hann med en avskedsfik med Paul också på hans soliga och våriga balkong. Nu kommer självklart solen till Visby och visst är jag glad för det men helvete att den ska komma nu när vi ändå åker härifrån. Hela vår plan var ju från början att lura vintern, dra när det var som kallast och sen inte komma tillbaka förrän solen mötte våra krav. Värsta bra planen var det.

Vi spenderar morgondagen i Stockholm och på lördag går flyget till Turkiet. Vi har med oss våra snorklar och cyklop, badkläder och varsi 5 böcker. Det borde räcka med varsi 5. Man (vi) läser mycket när man (vi) är på semester.

Solstolar, beware. Kebabhak, You'll never know what hit you. Doritosförsäljare, här kommer strandregis med fickorna fulla av småmynt. Jag ska rulla mig i Doritos. Jag älskar Doritos.

Jag ska se hur bloggvänlig jag kommer att känna mig. Vill såklart ge små livstecken då och då och gärna lägga upp någon bild också men det ligger i framtidens turkiska, håriga händer hur det blir.

Ha det jättebra och hoppas att vårsolen träffar er alla åtminstone då och då.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Man undrar ju hur länge ni ska vara borta! Flera veckor??? Fint!! :) Njut, det är ni värda! Kramar

2010-04-09 @ 22:31:18
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Roburt

Ha det så jävla gött! Och hoppas att mina Garage-pojkar tar väl hand om er ;) Kram!

2010-04-10 @ 11:54:35
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0