Armflebba

Idag har jag varit på sjukhuset och gjort datortomografi av (på?) min arm. Det var lite läskigt men ändå en intressant upplevelse. Det bästa av allt var att sköterskan hade ett smeknamn för det som gjordes. Egentligen hette det typ armflegoplastur (eller liknande konstig vetenskaplig term) men så kan man vara lite chillad och bara kalla det en armflebba. Vilket hon gjorde. Jättekul tyckte jag. Jag fick ligga ganska länge på en brits iförd någon sorts halvt genomskilnig morgonrock som hela tiden åkte isär. En hurtig läkare dansade runt och fixade och donade och drog en massa skämt. Säkerligen exakt samma skämt som han dragit för patienten före mig och som han skulle dra för patienten efter mig. Men det var bra. Det är bättre när de är roliga än dödsallvarliga.

Jag fick en gigantisk nål inkörd i en ådra i handen. För att det gör lite extra ont där, skojade läkaren. Det gjorde det. Efter andra försöket satt den och han sprutade in koksalt och det gjorde inte ont vilket var bra för snart skulle kontrastvätskan sprutas in och då var det viktigt att inget gjorde ont. Jag åkte in i maskinen och ut. In i maskinen och ut. Fram och tillbaka. Sen sprutades kontrastvätskan in och jag blev alldeles varm av den och det känns som om man kissar på sig fast det är bara varmt av vätskan mot urinblåsan. Jag blev förvarnad att det kunde kännas så. En sista vända i maskinen och sen var jag klar. Hoppas nu bara att allt ser bra ut i armen min.

Idag är det den första april och snart är det den tionde april och det är dagen då jag och Johnny åker till Turkiet! Jag minns inte om jag sagt det tidigare men nu säger jag det i alla fall. Alanya, Turkiet! Samma stad som vi redan besökt två gånger tidigare. Kanske lite tråkigt och oäventyrligt men det bryr jag mig inte om. Jag längtar! Vi hittade en billig resa och det börjar faktiskt bli varmt där nu så vi slog till. Biljetterna kom med posten igår. Lite old school. Natten till den tionde ska vi bo på ett hotell på Arlanda. De har en supersmarrig frukost och en pool. Även en fitnessavdelning men så mycket tid har vi nog inte...

Jag tror att den här semestern faktiskt kommer bli av och jag tror att den kommer att bli alldeles fantastisk. I Turkiet finns massvis med underbara ting. Det finns turkiskt bad, massage och kebab. Den godaste kebab du ätit. Det finns stränder med solstolar i plast och man kan köpa doritos i en kiosk. Världens godaste apelsiner växer där. (min referensram är mycket liten men de är verkligen grymma) Frasiga lakan efter en dag på stranden och kalla kakelgolv som luktar citrus. Ett litet kylskåp som knappt håller kallt men som duger utmärkt till de små yoghurtförpackningarna som vi äter till frukost varje dag. Och snabbkaffe! Lata katter i solen, exotiska växter, moppar och den långa strandpromenaden...Aaaah, snart.

Ikväll ska vi som bekant hem till vänner och festa och äta. Jag tänker försöka strunta i att jag är helt slut, att min mage är svullen och öm och att jag hela tiden har lite ont i huvudet. Saknade vänner skall ägnas all min uppmärksamhet och min svullna lekamen får jag ta hand om imorgon.

Ha en fantastisk skärtorsdag. Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Bobby

Ja, och så kommer ni ihåg att hälsa till mina älsklingspojkar på Garage Bar :)

2010-04-06 @ 16:12:31
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0