Ylande grannbarn och fruktsallad

Vi bor i en källare och hyresvärdfamiljen bor givetvis över oss i huset som källaren tillhör. Det är så rysligt lyhört att när jag nu sitter här med fruktsalladsresterna från igår kan jag höra det minsta barnet yla högt av missnöje inför livet. Besviken, lämnad, fullständigt förstörd. Han är väl två bast kanske. De är annars supertrevliga men ack så det dundrar och skramlar där uppifrån. Varför byggs lägenheter överhuvudtaget så? Det borde väl finnas material som isolerar ljudet eller dämpar rejält så att man slipper höra varenda ord grannen säger eller varenda låt de lyssnar på. Gud bevare en väl om man får en granne med dålig musiksmak. Eller en med sån där irriterande röst som hon i Nanny. Fruktansvärt! *huttra*
Jag ska dra iväg och träna lite snart. Idag blir det aerobic mbl (mage, bak, lår...hi, hi). Varje gång är det frestande att ta på sig de gamla benvärmarna och tightsen och det färglada svettbandet (om jag hade haft en så fantastisk garderob men på 80-talet hade jag fullt upp med att födas och sen vara irriterande småbarn). Jag tycker att det är så skoj med sån här träning. Jag släpper alla hämningar. Den gamla, ondskefulla rökande och dissande Regina är som bortblåst och ersatt av en svettig, hurtig, tränings-bh-förklädd superpuff! Som faktiskt ett par gånger spontant under ett jobbigt men kul pass har utropat små förtjusta "wohoo!" Ja, jag vet. Så energisk får man inte bli. Men jag har inte varit ensam.
Jo, träna är skoj. Och också att dricka vin. Vilket jag ska göra ikväll på Italien-festen. Ska åka till bolaget och köpa senare. Hade en underlig dröm inatt om att bolaget var stängt. Blir lite orolig...
Tack å hej!

Kommentarer
Postat av: anna z

Äntligen en Reginablogg, som jag har längtat! Hoppas allt är bra med dig lilla gull, här i muppsala flyter livet på som vanligt, förutom att jag visst har råkat gå och bli med pojkvän =) Puss!

2009-09-26 @ 09:46:17
URL: http://annazerpe.blogg.se/
Postat av: Tove

Hehe på med det neonrosa pannbandet och blogga en bild :D FAN VA FINT att du har en blogg så jag får följa dig också!! Nu ska du bara lära dig att kommentera hehehe ;) KRAM!!!

2009-09-27 @ 21:40:49
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Tove

Hehe på med det neonrosa pannbandet och blogga en bild :D FAN VA FINT att du har en blogg så jag får följa dig också!! Nu ska du bara lära dig att kommentera hehehe ;) KRAM!!!

2009-09-27 @ 21:41:09
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Tove

äntligen har du en blogg!! HÄRLIGT! åh jag saknar dig. skönt att kunna följa ditt liv lite mera härifrån också. massa kramar!!

2009-09-27 @ 21:42:10
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0