Tjo!+lite om ångest

By recuest av en mycket speciell vän publicerar jag en rolig tränbild på mig själv. Det var en varm dag, vi var i Turkiet på semester och hotellet hade ett skitkasst gym med ett trasigt löpband, en sån där crosstrainer som bara gick med ett enda motstånd som knappt var något motstånd och en hantel av varje vikt. Men jag gjorde det bästa av det och lurade med mig Johnny, som är förvånadsvärt öppen för förslag när han är på semester, och vi genomförde något slagt Regis-lett semesterpass. Självklart ville jag ta en crazy picture efteråt medan Johnny var nöjd med att hålla sig på andra sidan kameran. Fast han har okejat att hamna på bild på min blogg så det kommer han inte undan.

Var på nya body pump-koreografin igår och lyfte min skivstång med förnyad glädje och kraft. Det är motiverande att ha samma koreografi i tre månader och sen byta. Nya övningar, ny musik, ny energi!
Nästa trän blir på tordag. Då blir det först yoga på morgonen (grymt underbart sätt att börja dagen) och på kvällen ska jag testa den rätt nya och mycket omtalade träningsformen Functional moves som tydligen får en att dö på plats för att sen födas på nytt till en ny förståelse för sitt vara. Tjo! Jag längtar.

De som har kännt mig ett tag vet att jag inte alltid har varit sån här. Jag var en mycket ångestfylld och trasig liten tjej under mina ungdomsår och i ärlighetens namn får jag nog erkänna att ångest alltid kommer att vara en del av mig och mitt liv. Jag har ju givetvis mognat och hittat olika sätt att leva med den (och slutat röka, supa och börjat ta hand om mig själv vilket förbättrar förutsättningarna en smula) men i motgång är ångest min reaktion. Jag vet inte så mycket om ångestrelaterade sjukdomar men vad spelar det för roll. Jag vet att det gör ont och är fruktansvärt men att känslan av ångest inte i sig är farlig på något sätt. Sen blir man väldigt trött av att knalla omkring med fullt påslag, spänd som en långbåge och rädd för allt som rör sig mot en och i såna perioder måste man anpassa sig lite men inte för mycket. Att skita i att ångest finns kan vara något av det smartaste och dummaste jag har gjort. Man måste kanske sova mer och definitivt sänka kraven på sig själv men om man inte samtidigt går ut och träffar folk och ger sig själv livet. Ja då lever man inte och 1-0 till ångest.
Nåja, nu har jag varit ärlig om detta.

Det roliga är att jag tycker att det är lättare att öppet erkänna att jag har mått kasst än att erkänna vilken trändåre jag har blivit!

Dagen bjuder mig på en elak väckning av min sovande nattjobbande karl så att vi kan åka och handla tillsammans. Han har sagt att det är ok att väckas idag men jag är väl medveten om att det inte kommer att låta så om ett par timmar när väckningen ska genomföras. Men upp ska han!
I eftermiddag ska jag jobba och imorgon bitti likaså och sen är jag ledig i två dagar! Puss på livet. Jag önskar alla en fantastisk dag!
Hej!
Over and out

Kommentarer
Postat av: Tove

Underbar bild! Vad jag blir glad av att se dig :) Och skönt att du kan vara så ärlig i bloggen, duktigt.



Jag har en grej som typ ingen annan vet om än! Nu får du veta det först, för jag har nämnt dig i: min andra blogg, haha! http://jajemensan.blogspot.com



massa kramar!

2009-09-29 @ 10:26:41
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Håkan Hallberg

Så du har hamnat här du också. Bloggarnas skrivande värld. Ja ja. Och du har redan skrivit mer än vad jag har i min blogg som jag haft snart ett år. Bra jobbat. Ta hand om dig. Syns och hörs.

2009-10-01 @ 07:29:36
URL: http://trixx.bloggsida.se/
Postat av: Johanna

Underbara du. Visst är det bra med träning??

Ska försöka få i gång mitt bodycombat pass här hemma. Fel format verkar det som... förbaskat.

2009-10-01 @ 19:52:01
URL: http://blogg.aftonbladet.se/jottisjigstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0