torsk framför brasan

Jag ska laga klok mat till idag och imorgon. Jag ska laga torsk med räkor. Torsken är frusen så jag la den framför braskaminen och där ligger den nu och tinar för fullt. Det är en fin och praktisk braskamin. Hur gjorde jag förut för att bli varm? Minns inte. Hyreslägenheter brukar vara iskalla fram till november då värmen brukar sättas på så smått. Det är så hemskat att man inte kan påverka det på något sätt men elementen måste ju vara "on" för att man ska kunna det. Min braskamin är alltid on :-)

Det är så underligt. Mörkret och kylan är här och brukar medföra sån hiskelig ångest. Varje år, samma sak. Men inte i år. Jag mår rätt bra. Lugn och nöjd lufsar jag på med mitt jobb och min träning och min karl. Lufs, lufs. Sommaren var en helvetes pina i år. Ångest och stress, overklighetskänslor, förvirring, fullt påslag varenda dag. Lediga dagar stressades igenom och världen såg jag genom ett suddigt filter. Äckligt. Människor överallt. Mindervärdeskomplex. Sömbrist. Ryslig förtvivlan.

Och nu...lugn

Staden är tyst och höstig och gul och sval och människor pratar alltid lite tystare så här års och jag hänger äntligen med. Och jag ser fram emot att hälsa på Tove i Göteborg och jag ser fram emot jul och att åka utomlands med Johnny. Och sen...Vi pratar mycket om att skaffa en katt och det vill jag så det kanske vi gör när vi kommer tillbaka från resan. En liten katt som säger mjau och som går på en med svala tassar och som har en liten personlighet och hittar på små saker som får en att skratta. Kanske kan vi till och med skaffa två katter. Dubbelt med tassar och skoj.

Den här förmiddagen lyssnar jag på Regina Spector som är lite av en husgudinna i mitt hus. Jag har spotifyat henne. Jag är säkert världens sista människa som upptäcker spotify men nu har vi fått det och jag tycker att det är alldeles fantastiskt! Men jag gillar skivor så jag går och köper musiken i alla fall så jag spar väl inga pengar på spotify men det gör inget.

I eftermiddag ska jag jobba och i helgen också och då är det proppfullt på hotellet för det är Gotland Grand National. Efter det blir det lugnt och sen är det typ en månad kvar till mitt vikariat går ut. Men jag börjar med att jobba idag...

Får kolla till torsken. Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Snabbare än vi anar e du här hos mig :) :) :) Spotify är grymt. Fixa en playlist och dela ut den till mig! Kram

2009-10-28 @ 21:09:16
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0