skjortstrykar-Regis

Man blir en fena på att stryka skjortor när man har en på sig så fort man jobbar. Problemet är bara att man även har en väst eller pullover på sig vilket gör att man, lat som man är, bara stryker det som syns och skippar ryggdelen och större delen av framsidan. Men resten kan jag nog stryka i sömnen. Jag har strykt två av mina jobbskjortor idag. Lite mysig förmiddagssyssla faktiskt.

Jag har fått tag på ett gäng riktigt kärnfyllda vindruvor som jag försöker äta. Sitter som en katt som sorterar bort fiskben med tungan, spottar då och då ut några kärnor och några slinker ner. Det viktiga är bara att inte tugga sönder en kärna. De smakar vidrigt. Så man måste tugga väldigt försiktigt och koncentrerat titta upp från det man gör då och då.

Johnny väckte mig med kaffe och macka i morse när han kom hem från jobbet. Det är en fördel att inte båda är yrvakna och på morgonhumör vid samma tid. När klockan är 7 är Johnny nöjd efter en natts arbete, trött men glad och väldigt snäll och omtänksam. Jag är fullständigt förvirrad och brukar kunna bli överdrivet känslosam vilket gör att min tacksamhet kan liknas vid en onykter sorts tacksamhet: "Du e schå schnälll, du e min bäschta vän..." "Åh, det här kaffet är så fiiiiint. Tack!" Tårar kan fällas. Samma sak om jag är trött efter en dags hårt arbete. Då kan jag gråta lite bara för att jag är trött. Kan skratta samtidigt. Det har liksom inget att göra med mitt egentliga humör utan bara för att jag är trött. Jag blir alldeles knasig om jag inte får sova klokt. Efter ett par dagar utan klok sömn är jag ett vrak. Vissa klarar sig ganska länge. Det finns de som hävdar att de klarar sig med 5-6 timmars sömn men det vägrar jag att tro på. De kan inte må bra. Nej, det går inte. Inte i längden.

Jag försöker att gå upp i tid så att jag ska vara trött ikväll när jag kommer hem från jobbet för imorgon går jag ju upp vid 5 och då vill jag ju ha sovit så mycket som möjligt. Jag ska aldrig igen ha ett jobb med såna här arbetstider, det är inte riktigt min grej. Johnny är grymt nöjd med sina arbetstider för han kan oftast sova så länge han vill. Om inte jag är hemma förstås, he, he...
Ja, två dagars jobb till, sen ledig i två dagar och de ska förhoppningsvis fyllas med träning och Gilla (Gilmore Girls) och kanske någon fika med någon trevlig.
Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Hehe frukost på sängen av någon som är mer vaken än en själv är dunderfint :) Hoppas det går bra på jobbet, massa kramar.

2009-10-11 @ 11:11:20
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0