Namaste

Underbar yogabörjan på denna lediga torsdag. Jag tycker att det är mysigt att man efter ett yogapass högtidligt tackar sig själv och livet genom ordet namaste. Och man bara är och duger.
En lång dusch blev det sen och frukost framför ett avsnitt av Gilmore Girls. Jag köpte glatt ett doftljus för typ 100 spänn häromdagen för att sedan upptäcka att det inte doftade särdeles mycket (bara när det inte brann och man höll ner näsan i ljuset) men det var nog bara lite trött för nu doftar det faktiskt mer och lägenheten fylls sakta av "water of life".
Jag har också tänt en brasa i vår braskamin som är min bästa vän! Den sprakar och brinner och lågorna förtrollar mig. Snart är det inte ett val utan en livsuppehållande nödvändighet att elda för det blir grymt kallt i denna (jättefint ringmursfärgade men ack så kalla) källare med sina stenväggar.
På vinterhalvåret är det mysigt med eld. Jag uppmuntrar alla att tända ljus i olika färger och i vackra glaslyktor, kanske med färgat glas och burra ner sig under en massa filtar. Flera hundra liter te kan med fördel förberedas!

Nu ska jag se om jag kan hitta nåt bra recept på morotskaka på nätet. Idag väcker jag Johnny vid 12 och sen åker vi och fikar hos en kär vän.
Hej!
Yoga Fitness

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0