Lite sliten

Man känner sig så gammal när man märker att det inte längre är helt enkelt att gå på en fest och dricka fyra, fem öl, nåt glas vin och sen dagen efter skutta upp ur sängen för att dra en kopp kaffe och sen vara igång! Jag kan inte förstå att detta ska drabba mig! Jag var på en fantastiskt trevlig födelsedagsfest igår och jag är väldigt trött idag och jag tycker att det är orättvist...Ja, det är bara att acceptera. Man är inte femton längre.
Jag ska jobba i eftermiddag och ber med blicken högtidligt riktad mot taket (himlen) att det ska bli en lugn dag och det är väl den enda anledningen till att det förmodligen inte kommer att bli en lugn dag. Dagen har redan givit mig några obehagligheter. Jag fick lite vatten i örat när jag duschade och det verkar ha slagit läger. Jag får inte ut det! Föreställ er gärna den mycket lustiga hoppa-på-ett-ben-och-ruska-på-huvudet-dansen följt av ett förbannat och uppgivet "arrrgg!"...följt av ett litet dansförsök till. Men nej. Failure...
Nästa sak som hände är jag fortfarande osäker på men jag tyckte mig höra ett litet fniss från ovan molnen. Jag lyckades träffa mig själv på benet med den lilla metallprylen som man drar upp dragkedjan med när jag skulle sätta på mig tröjan och jag lovar, det blev en sån snärt och gjorde så förbannat ont så jag funderade på att gråta lite. Det blev inte ens ett märke och som alla vet är det beviset på att något gör riktigt jävla ont.
Halt och halvdöv sitter jag nu och förbereder mig på denna lördag och ser lite fram emot morgondagens utstämpling som betyder ledig och mat hos min kära mor. Som ja, let's face it och jag vet att många kanske protesterar nu, lagar världens godaste mat! Mmmm...
Det första som ska ske nu är att kaffe försiktigt ska intagas, ibland är det så grymt äckligt med kaffe när man är bakis men man vet aldrig förrän efter första klunken då det är för sent om det var äckligt...Sen ska jag förbereda lite mat till ikväll och imorgon lunch och någonstans längst vägen ska jag försöka göra mig lite representabel, inte vacker för jag kan inte bära upp det idag så representabel får duga. Frust
Hej!









Kommentarer
Postat av: Tove

Hehe börjar du känna dig gammal :) Hoppas kaffet smakade gott. Hälsa mor din! Kramkram.

2009-10-03 @ 14:04:41
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0