En vanlig torsdag...hoppas jag

Jag har börjat dagen med ett tufft yogapass. Det är alltid olika beroende på instruktör. Dagens instruktör körde lite mer fys och svett (Tove, du hade gillat det) till skillnad från den vanliga instruktören som brukar vara mycket ljuv och lugn. Men jag har aldrig varit på ett yogapass som jag inte har älskat för hur de än vrider och vänder på det (och på mig) så är yoga livet! Jag kan inte riktigt följa med i hela filosofin och jag kan inte bli så renlevad som man kanske skulle må bra av men grundtankarna i yogan är så fina. Man är det man är, man duger och man tar hand om sig både på ett fysiskt och ett psykiskt sett. Yogan är renande och frigör den kraft och styrka man redan har i sig. Mmmm

Idag ska jag jobba men förmiddagen spenderas i min källare med en eld som sprakar i braskaminen och värmer gott. Vore det inte för den skulle jag nog inte överleva här för det blir gråtkallt ibland.
Ute regnar det stilla och tjocka moln gör himlen mörk. I tidningen står det inget speciellt. Johnny sover. Det är bara en vanlig torsdag. Jag hoppas verkligen att det kan få fortsätta att vara en helt vanlig odramatisk torsdag men när orden väl är yttrade så brukar något alltid hända. Sist jag önskade mig en lugn dag fick jag laga toaletter på jobbet och sen blev det strömavbrott i två timmar. Vad som helst kan alltid hända.
 
Jag kan erkänna att jag längtar efter löning! Vår frys är tom och kylen likaså, min stackars bil behöver desperat tankas och jag måste fylla på mobilen. Vi har en ICA-check på 50 kr som vi ska handla nödproviant för idag och imorgon ska jag förhoppningsvis få min lön så då löser sig allt.
 
I själva verket har vi faktiskt väldigt mycket pengar för vi har sparat duktigt för att ha till vår utlandsresa i början av nästa år. Men för att kunna spara så har vi en ganska strikt budget som kräver att man inte tänker på att det finns mer pengar på ett sparkonto någonstans. Jag nasslade av sparkontot när jag köpte nya glasögon och nya skor för det handlar om ganska mycket pengar men till vardags är vi duktiga tycker jag.

Vi har dock inte bestämt var vi ska åka men nu har vi i alla fall sagt att vi har kvar lägenheten och flyttar därför inte utomlands. Bestämt! Vi trivs bättre i vår källarlägenhet nu när det är höstigt och mörkt och helt legitimt att bara sitta och mysa under en filt framför tvn eller braskaminen för den delen. Sommaren var lite konstig. Inget sol-ljus tog sig in och det var kallt så man visste inte vad man skulle ha på sig när man skulle gå ut i värmen. Nu är det mer jämnkallt...

Nu ska jag fortsätta min alldeles vanliga dag med att brygga lite kaffe och sen väcka Johnny till tonerna av Kenny Rogers "Prairie wedding".

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Haha ja jag hade nog gillat det :)



Vad skönt att ni har kommit till ett beslut om framtiden. Semester är inte illa det inte :)



Kram!!

2009-10-23 @ 08:28:18
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0