Dag igen...

Ja, då var det dag igen. Skulle gärna ta en natt till och bara sova bort men nu får jag göra det bästa av denna dag. Inte särdeles ljus eller alls inspirerande men så är ju många dagar.
Jag har inte varit riktigt kry. Jag har något okrytt (?) i mig som inte varesig bryter ut eller försvinner. Trött och hängig och småsnuvig är jag och har varit ett tag nu. Men inget i halsen så därför genomförde jag ett grymt jobbigt Fuctional moves-pass igår och det gjorde mig i alla fall lite glad. Fast vi hade ätit hamburgare ett par timmar innan och det hade inte riktigt lagt sig så den låg där i magen och vispades runt och gjorde mig lite illamående. Min mage blir väääldigt rund när jag har ätit. Mycket avslöjande. Det sista man vill är att spänna och suga in den. Läxan lärd. Check.

Vi har pratat om våra liv och vår framtid, jag och min karl. Vad ska vi göra med vår framtid egentligen? Mitt jobb på hotellet är ett vikariat som tar slut i december. Johnny är också bara vikarie. Vi älskar båda att resa och har pratat om att dra någonstans under en viss tidsperiod typ efter jul. Kanske vara borta till nästa sommar (pengar är sparade för detta), kanske inte komma tillbaka alls (?!) och försöka hitta jobb och allt sånt där som aldrig fungerar och alltid slutar med att man tar en lat semester och sen åker man hem.
Kan jag tänka mig en utlandsflytt? Eller ska vi köpa den där soffan som vi har spanat in och skaffa oss en katt som vi har pratat om så mycket och bara vara här och resa så mycket vi kan ändå? Men hur blir det med jobb? Ska jag utbilda mig till något? Vad? Var? Och vart ska vi bo? Källaren är kall och här finns många spindlar och det låter extremt mycket från hyresvärdarna och vi hade faktiskt bestämt att vi skulle flytta men nu trivs vi ganska bra och det är så äckligt jobbigt, tråkigt, omständigt att flytta.

Allt kommer ju att ändras efter jul när jag ska bli arbetslös. Då kommer jag ha jobbat i ett år och vara helt främmande för att söka jobb och för hela Arbetsförmedlingengrejen. Hur gör de som aldrig behöver gå dit? Hur gör ni? Jag vill inte gå dit och gå obligatorisk kurs i att skriva en arbetsansökan, som jag redan gått flera gånger. Det tips jag har fått, det som Arbetsförmedlingen tyckte att de var kompetenta nog att råda mig till var "skriv ut din ansökan på färgat papper så syns den i högen"!!!!! Gah!

Hjälp. Desperationen kryper sig på. Jag kan inte tänka klart kring det här. Nu ska jag jobba i 4 dagar så nu måste jag verkligen koppla bort detta för det finns ingen tid att gå och grubbla på mitt jobb. En grubbelfri receptionist ska det vara. Nu kommer en sån där period då jag måste vara en smula försiktig med vad jag gör och vad jag inte gör. Ta det lite lugnare, spara på energin. Johnny ska jobba i 3 nätter nu så vi kommer tyvärr inte att ses. Jag vill bara vara ledig i några dagar och kura upp mig hos Johnny och äta godis och dricka te och se på film. Men nu blir det någon sorts motsats. Jag vet att det inte kommer att vara några problem men ändå...

Slut på gnälligt och förvirrat inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0