Jag hade rätt!

2013 blev ett jättebra år! Jag bestämde mig förra nyårsafton för att 2013 skulle mitt bästa år hittills och sedan såg jag till att förverkliga det :)
När jag vaknade idag, årets sista dag, så låg jag kvar en stund i sängen och funderade lite på vad som har hänt i år. Den största händelsen med hästlängder är så klart att jag gifte mig med min Johnny och bytte namn till Hansson. Vi tillbringade en underbar vecka på Sardinien och gifte oss i en medeltida borg. Vigseln var borgerlig, utförd på italienska och tolkad till engelska vilket innebar att vi inte sa "ja" utan vi sa "I do" och det var skithäftigt och så himla rätt. Vittnen var våra fina vänner Johanna och Thomas. Mitt bröllop var finare än jag någonsin hade kunnat föreställa mig och att vara gift är otroligt fint, större än jag trodde och en större förändring än jag trodde. Det är det bästa jag gjort <3
 
 
 
Jag har i år också skaffat mig ett jobb som jag trivs med på riktigt och vill ha kvar :) Det är faktiskt riktigt stort.
 
Vi hade en riktigt fin sommar också. Soligt och fint. Eftersom jag var arbetslös så hade jag mycket tid, ork och inspiration till att laga en massa mat och göra utflykter, picnicar och strandbesök. Våra 2 veckors semester på Gotland var också suveräna. Jag var helt ledig från medeltidsveckan och vi var avstressade och träffade många vänner. Ljuvligt! Jag blev friad till också :) Midsommar var en hit. Riktigt lugnt och skönt. Vi plockade blommor och hade grillpicnic i trädgården till vårt B 'n B i Gamleby.
 
Min 30årsdag har jag firat med pompa och ståt vill jag påstå. Det kändes som att jag firade i flera veckor. Jag fick finfina presenter, vissa har jag ännu kvar framför mig såsom spadag på Hasseludden och en resa till Wien. Jag blev överröst med så mycket kärlek och uppmärksamhet av min familj och mina vänner. 
 
Vi firade 10 år, jag och Johnny. Själva firandet gick i och för sig ut på att jag var i Göteborg på Yoga games och Johnny var i Stockholm på Elitloppet men det var faktiskt väldigt fint ändå. 10 år tillsammans är skithäftigt.
 
Nu har vi just haft en underbar jul tillsammans med mamma, Håkan och Elsa här i Växjö. Jag är så tacksam att min familj kommer till oss och hälsar på. Att vi får vara värdar över jul och att vi har plats för alla här. Vilket för mig till nästa underbara händelse detta år. Att vi har flyttat till en superfin trea i Växjö där vi båda trivs bra och där vi vill bo kvar :)
 
Året som gått har varit kantat av glädje, kärlek och ganska mycket lugn och ro. Jag har yogat väldigt mycket och skaffat kort på en ny studio där jag trivs otroligt bra. Jag yogar i vårt nya fina hem nästan varje dag.
 
Tack 2013. Det gjorde vi bra!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Håkis

Kul att läsa att även du hade ett fantastiskt år. Och som jag brukat säga, jag önskar att det bästa i ditt förflutna, blir det sämsta i din framtid. Ses snart!

2014-01-03 @ 06:37:03
URL: http://hakiz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0