Yoga

Min älskade yoga som inte utövats alls så mycket som jag hade velat på sistone. Nu ska det bli ordning på torpet i alla fall. Nu ska jag bli instruktör! Min instruktör på träningscentret här i Växjö frågade mig innan jul om jag är sugen och det har jag kommit fram till att jag är. Yoga är ju livet! Jag ska börja försiktigt med att hålla pass tillsammans med de andra instruktörerna och sen ska jag dra igång så fort som möjligt med mina egna pass. Hurra! Yoga med Regis. Det kommer att bli bra.

I övrigt har terminen dragit igång och jag har rätt mycket i plugget men jag är ytterst fokuserad och ska inte tappa balansen. Jag har skrivit min första punklåt som en uppgift i skolan. Jag är nöjd! Gillar inte ens punk men att göra en egen låt var väldigt frigörande och liksom skönt. Uttryck! Jag antar att jag presterar som bäst när jag inte förväntar mig några stora bedrifter. Kanske finns det ett sorts engagemang som inte är så...engagerat. Alltså utan att hela hjärtat ska vara med. Bara vilja och skaparglädje och modet att inte retuschera och anpassa så att andra ska tycka om. Den här punklåten är nog det första jag gör i skolan som jag är helt och hållet nöjd med och det känns makalöst trevligt!

Vintern har nu kommit till Växjö och det är vitt och fint men kallt och jag är mer sugen på vår just nu. Jag vill ut och springa i skogen och jag vill att det ska vara ljust. Jag är ute och springer i skogen i alla fall men det är kallt och marken är hård och skogen är tyst vilket ibland är skönt men ja...Häromdagen fick en kille framför mig ett sms och hans signal var ett litet fågelkvitter och jag flög upp och blev så lycklig av ljudet. Hm.
Oj, dags att dra!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0