Pastrami

Vi har en skön helg här i vår tvåa i Växjö. Jag har förstås lite att göra i pluggväg men det snirklar jag in hit och dit. Igår köpte vi hem en massa ost och korv och det åt vi med dippade grönsaker, oliver och för mig blev det några salta kex också. Tunt skurna bitar av parmesan var nog kvällens favorit. Vi hade köpt hem pastrami för det har jag insett är något av det godaste jag vet men det glömde vi äta så idag blev det en efterlängtad fiberfralla med tomat och pastrami till eftermiddagskaffet.

Jag har tränat funktionell träning idag. Det här passet är som Functional moves men utan pulshöjande block. Långsam kontrollerad balanskrävande och bålstärkande träning är det och ett fullkomligt ljuvligt sätt att börja dagen på. Instruktören är jättebra och sådant gillar jag ju som bekant. Det har blivit en hel del träning de senaste veckorna, minst fyra pass i veckan har jag lyckats klämma in. Då är det så klart inte bara tunga muskelpass utan även yoga och danspass. Vi tar ofta promenader och jag lyssnar med stora öron på vad fötterna har att säga så att jag inte överbelastar något. Jag känner mig starkare än på mycket länge och för det är jag överlycklig!

Idag är det lördag. Det blev inga miljoner på V75. Johnny har sett loppen live på ATG Live hela dagen men för säkerhets skull ser han just nu genomdraget på tv också. Ja, han är lite hopplös men jag antar att jag kan förstå på ett sätt. Jag hade nog inte tackat nej till en hel dag av träning eller kanske att leka med några katter en hel dag. Eller, let's face it, äta godis en hel dag. Alla har nog sina störda sidor.

Nästa helg åker vi till Kalmar. Vi ska hälsa på Johanna och gå på Kalmartravet för det är V75 där då. Johnny har lockat mig med att vi kan boka bord på travrestaurangen så att vi får vara inne i värmen (trav kan vara en mycket kylig upplevelse så här års) och äta hamburgare och dricka öl. Okej då!

Snart ska kvällens planer smidas. Det blir nog någon sorts kvällsmat följt av en promenad och funderingar finns kring ett eventuellt glas vin till en film lite senare. Mums i magen efter hård vecka!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Härligt med träningen! Kul med travet (och ölen. och burgaren. mums). Kram

2011-02-14 @ 19:50:40
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0