Afrorus

Många saker går väldigt bra i mitt liv just nu. Det flyter på bra med det mesta. Igår hade vi en väldigt lyckad klassfest. Vi åt knytis och jag drack rödvin och det var sjukt gott! De sista glada gästerna gick hem vid 02. Allt var mycket lyckat!

När det kommer till min träning måste jag säga att det känns fantastiskt. Jag klämmer in 4-5 olika sorters pass i veckan. Just nu blir det mycket gym med Johnny men såklart även yoga, dans och functional moves. Jag har varit på två boxpass hittills och fler ska det bli men just nu ligger de dåligt mot mitt schema. Så då blir det gym istället. Jag höjde min bänkpressvikt härom dagen. Känns gött!

Jag har ju lagt om min kost rätt ordentligt och äter nu lchf (Low Carb Hi Fat). Eftersom jag fick läsa en elak liten artikel om hur frukt kan vara det som gör att man framförallt som kvinna har svårt att gå ner i vikt så ville jag testa att plocka bort min älskade frukt ett tag. Jag har inte riktigt sett de resultat jag har önskat och om frukten visar sig vara boven så är ju problemet lokaliserat och löst! Jag kom fram till att jag lika gärna kan prova att klippa kolhydraterna helt. De som går på lchf brukar uppleva en jämn och trevlig energi då man inte får några blodsockerdippar eftersom blodsockret regleras av fettet istället för av kolhydraterna...typ.

Idag var jag på mitt första högintensiva konditionspass sen jag började med lchf. Det var ett afropass. Jag måste säga att det var ett av de bästa afropassen jag någonsin varit på! Jag som varit lite nervös inför hur jag skulle orka med min kolhydratslösa kropp konstaterade snabbt att jag fick mer och mer energi under passets gång. Jag kände mig rent ut sagt så JÄVLA stark och nu, flera timmar efter så sitter jag fortfarande och är smått berusad av tränorfiner. Alldeles afrorusig. Jag vill bara dansa afro varje dag! Lchf är här för att stanna! Med vissa undantag såklart, jag är inte som förbytt. Det kommer ändå slinka ner en och annan godis men inte just nu. Det får bli sen. Just nu är varje måltid en fest. Härligt feta ostar och mycket grädde och min älskling creme fraiche varvas med kött, fisk, ägg och en massa grönsaker. Jag är nyfrälst i olivvärlden så det blir många sådana. Johnny gjorde lchf-chokladbollar häromdagen och de är sjukt goda! Ikväll blir det korv i ugn med senap och bostongurka. Till det ett delikat broccolimos. Jag rekommenderar alla att göra broccolimos. Bara aningens creme fraiche och lite riven ost, salt peppar och stavmixer på det. Testa det redan idag!

Ha en ljuvlig fortsatt helg trogna lilla läsarskara.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0