Det börjar bli varmt

Idag har vi fikat i solen med våra näsor solbrilleklädda och våra jackor bredvid oss på en solvarm bänk uppe på campus. Mysigt! Sen åt vi korv med bröd. Jag är fortfarande proppmätt, kommer kanske aldrig att kunna äta igen. I ett försök att skaka ner maten blev det en stros i stan som var ljummen och skön. Vi satt vid sjön en stund och tittade på fladdermössen som jagade insekter över vattnet. Äntligen är våren på väg! Äntligen vågar jag tro på att det är så. Jag är så tacksam, jag står inte ut med mer kyla och mörker nu.

Jag är fortfarande inte helt frisk. Hostar och blir anfådd för ingenting. Nu var det två hela veckor sedan jag kunde träna. Premiären planeras bli ett yogapass på tisdag morgon. Jag kan inte belasta mina fötter alldeles för mycket för jag verkar ha fått en inflammation i en av dem och den andra är öm och stel. En ovälkommen konsekvens av att jag varit nedsatt så länge. Det är jättetråkigt men bara att anpassa sig efter.

Nästa helg ska vi till Göteborg och hälsa på Tove och gå på Olympiatravet. I alla fall Johnny ska dit så får vi andra se vad vi vill göra. Jag ser sjukt mycket fram emot det! Helgen efter det är det påsk och då blir ett Gotlandsbesök med tillhörande däckbyte för vår del. Det blir kul att komma hem men vi surar lite över hur lite vi kommer att hinna träffa alla som vi vill träffa. Tid! Varför finns det inte mer av den?

http://www.youtube.com/embed/EKvNqe8cKU4

Nu ska vi se om jag har lyckats bifoga åtminstone en länk till ett klipp som jag är mycket förtjust i! Simons katt är det roligaste jag vet!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Kul katt. Påminner om Loke, den svarta lurviga katten jag hade förr. Bra film. Ska se de andra senare...

2011-04-13 @ 10:39:38
Postat av: Roburt

Jag höll på att kissa på mig av garv när jag såg den där filmen! Och jag garvade ännu mer när jag såg en annan med en igelkott! HAHAHA!

2011-04-25 @ 00:24:19
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0