Gardiner

Idag har jag strukit och hängt mina fina och efterlängtade gardiner. Vi hade tvätt-tid igår. Det är nackdelen med att bo såhär. Tvättstuga. Jag gillar det inte. Det kräver planering, det tar tid, man riskerar att träffa på elaka små surtvätt-tanter och surtvättgubbar och oftast är maskinerna dåliga och i vårt fall väldigt dåliga. Det blev till och med missfärgningar på mina vita tränlinnen! Men gardinerna är faboulous! Äntligen har vi fönster med riktigt dagsljus och plats för gardiner och lampor. Och man kan öppna dem och vädra!

Min första skolvecka var jättebra och rolig men mer krävande än jag har märkt för när jag kom hem igår efter ett rep så kolapsade jag faktiskt en smula. Jag fick en konstig migränliknande känning och ville bara ligga i mörkret med öronproppar i så det gjorde jag och idag har jag sovit en massa så nu känner jag mig lite piggare. Vi har haft trevligt besök av min svärmor och hennes karl som svängde förbi med husbilen. De är på väg till Göteborg och passade på att kolla in vår lägenhet och få sig lite fika.

Jag har fortfarande inte lyckats fota staden i all sin glans men vackra bilder kommer att komma.

I övrigt väntar jag på att min musikvetenskapslitteratur ska komma så att jag kan läsa ifatt de 200 sidor som jag, och alla andra i klassen typ, redan ligger efter. Nästa vecka drar det igång på riktigt med alla ämnen. Då blir det vokalensemble, ensembleledning, musikproduktion och brukspiano utöver de ämnen vi redan har haft vår första lektion i. Jag ser fram emot det. Ska bara krya på mig ordentligt först och det hoppas jag ska ske under morgondagen. *hålla tummar*

Johnny hälsar att han inte får någon mat och att jag slår honom med hans egna strumpor varje dag. Tro honom om ni vill...

God natt!

Kommentarer
Postat av: anna

Jag vill hälsa på er! Tror aldrig jag har varit i växjö ens. När du har kommit in lite mer i allt ditt nya kanske vi kan se om vi kan hitta en passande helg eller så. Kram å lycka till med allt!

2010-09-05 @ 17:42:56
URL: http://annazerpe.blogg.se/
Postat av: anna z

å just det, jag tror på johnny... :)

2010-09-05 @ 17:43:46
Postat av: Tove

jag hade kunnat tro på johnny fram tills att du sa att du skrev att du slår honom med hans egna strumpor. som du formulerar det låter det alldeles för elakt ;)

2010-09-06 @ 09:20:24
Postat av: Petter

Du slår honom väl med dina strumpor? Mycket elakare. Fränt att plugga musik jämt, men jag kan förstå att det blir mycket. Men tänk vad kul du och Stefan kan ha sen när jag inte begriper vilken tonart det blir när man byter flöjt, typ.

2010-09-07 @ 09:16:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0